رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: رویکرد مطلوب زیست محیطی پتروشیمی بندرامام در کنار فعالیت‌های تولیدی
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: رویکرد مطلوب زیست محیطی پتروشیمی بندرامام در کنار فعالیت‌های تولیدی
اقتصادوتجارت : رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استاندار خوزستان به همراه هیاتی در مجتمع پتروشیمی بندرامام حاضر و از طرح‌های زیست محیطی این شرکت، بازدید کردند.

به گزارش اقتصادوتجارت به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، روز پنجشنبه ۲۷ آبان ماه علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، با همراهی صادق خلیلیان استاندار خوزستان، ولی اله حیاتی معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان، محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، حبیب آقاجری نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندرامام خمینی (ره) و فریدون بندری فرماندار شهرستان ماهشهر به همراه هیاتی به منظور بازدید از بزرگ‌ترین طرح تصفیه خانه مرکزی پساب وزارت نفت در پتروشیمی بندرامام حاضر شدند.

طی این بازدید مدیرعامل پتروشیمی بندرامام ضمن تشریح جایگاه این شرکت بعنوان بزرگ‌ترین مجتمع در صنعت پتروشیمی کشور به نقش چشمگیر و بی‌بدیل پتروشیمی بندرامام در چرخه اقتصادی، تولیدی و ارز آوری کشور اشاره کرد.

حمیدرضا رستمی در ادامه اظهار داشت: با تلاش کارشناسان و متخصصان پیشرفت پروژه تصفیه خانه پتروشیمی بندرامام با وجود چالش‌های مختلف به ۸۳ درصد رسیده است و بیش از ۸۰ درصد تجهیزات و قطعات این تصفیه خانه از ساخت داخل استفاده شده و این طرح با هزینه‌ای بیش از ۲۶ میلیون یورو و ششصد میلیارد ریال در حال احداث است.

در پایان این بازدید، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از رویکرد و اقدامات مطلوب زیست محیطی پتروشیمی بندرامام در کنار فعالیت‌های تولیدی تقدیر و این اقدامات را در نوع خود بی‌نظیر خواند.

شایان ذکر است پتروشیمی بندرامام در کنار بزرگ‌ترین طرح تصفیه خانه پساب وزارت نفت، دارای تنها مرکز دفن پسماندهای صنعتی (لندفیل) کشور است.