دستاوردهای حضور چابهار در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳
دستاوردهای حضور چابهار در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳
اقتصادوتجارت : معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار از استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با برگزاری بیش از 250 جلسه کارشناسی به‌منظور آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، محمد هدایی حضور این منطقه آزاد را در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور موفقیت‌آمیز خواند و گفت: در این مدت جلساتی با هیات هایی از کشورهای امارات، عراق، عمان، افغانستان، پاکستان و هند داشتیم که فعالان اقتصادی خارجی با نحوه سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در چابهار آشنا شدند.

وی ادامه داد: شرکت‌های خصوصی حاضر در غرفه نیز با برگزاری حدود ۱۸۰ جلسه، تفاهمات مختلفی در حوزه صادرات کالا به کشورهای افغانستان و پاکستان داشتند.

هدایی از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی به فعالیت در حوزه پتروشیمی این منطقه آزاد خبر داد و افزود: در جلساتی که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و مدیران این سازمان با فعالان اقتصادی برگزار شد نیز، توافقاتی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی صورت پذیرفت.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این نمایشگاه را جلب نظر مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی برای کمک به عملیاتی کردن قریب‌الوقوع پروژه اتصال خط راه‌آهن سراسری به چابهار دانست و گفت: در این جلسه در مورد موانع موجود بر سر راه این پروژه گفتگوهایی به انجام رسید که امیدواریم در هفته آتی نهایی شده و در دو سال آینده شاهد اتصال راه‌آهن سراسری به چابهار باشیم.

شایان‌ذکر است، پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا بود، فرصتی برای معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد ایجاد کرد که می‌تواند به توسعه اقتصاد برون‌مرزی کشور کمک کند.