در بودجه ۱۴۰۱ نگاه ویژه ای به توسعه محلی با نظر نخبگان شده است
در بودجه ۱۴۰۱ نگاه ویژه ای به توسعه محلی با نظر نخبگان شده است
اقتصادوتجارت : جلسه طرح رصد عصر روز گذشته با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه 5 برگزار شد.

گزارش روابط عمومی منطقه ۵، جلسه طرح رصد (رصد نظام مسائل و چالش¬های اولویت دار مناطق و سازمان ها) عصر روز گذشته با حضور محمد آخوندی و میثم مظفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، احسان شریفی شهردار، معاونین، نخبگان و معتمدین محلات منطقه ۵ برگزار شد. پیش از این جلسه، اعضای شورای شهر به همراه شهردار منطقه بازدیدی از منطقه ۵ بعمل آوردند.
خواهان ایجاد رضایت مندی در دل محلات هستیم
میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه به زودی جلسات تخصصی با معاونین برنامه¬ریزی تمام مناطق برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در نظر داریم بودجه هرمنطقه را با جزئیات پایش کرده تا برگزاری چنین جلساتی به نتایج دقیق تر و بهتری برسد.
او با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد رضایت مندی در دل محلات هستیم، ادامه داد: نمی خواهیم بودجه منطقه تنها صرف چند پروژه بزرگ فرامنطقه ای شود و به محلات توجهی نشود. ما معتقدیم در چرخه سیاست-گذاری و برنامه ریزی، مردم باید به صورت مستقیم دخیل و تصمیم گیرنده باشند و برای اجرای آن ایده داریم تا ذهن مدیران و سیاست گذاران منطبق بر ترجیحات مردم باشد.
مظفر افزود: ما در بررسی مشکلات مناطق به سی عنوان یکپارچه و سراسرس دست پیدا کردیم که در همه مناطق به صورت یکپارچه و مشترک در حال تکرار شدن است. باید یک اقدام فراگیر در جهت حل این مشکلات صورت گیرد.
این عضو شورای شهر در پایان اظهار داشت: اقدامات خلاق و متفاوتی را از منطقه ۵ انتظار داریم و تمایل داریم این منطقه پایلوت بسیاری از نوآوری ها و کارهای نو و خلاق باشد.
در بودجه ۱۴۰۱ نگاه ویژه ای به توسعه محلی شده است
محمد آخوندی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: منطقه ۵ چهاردهمین منطقه ای هست که در طرح رصد در خدمت عزیزان هستیم. این جلسات فرصت بسیار خوبی است تا از تجربیات نخبگان و معتمدین محلات استفاده کنیم.
او افزود: ما می توانستیم در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بودجه ای در نظر گرفته، شهردار را صدا کنیم و بودجه را ببندیم اما تمام یکشنبه و سه شنبه ها را به بازدید از مناطق اختصاص دادیم و جلسات متعددی گذاشتیم. چراکه قرار است کارهای جدیدتری انجام شود تا بودجه بر اساس نیاز منطقه و رضایت شهروندان تصویب شود.
آخوندی ادامه داد: برخی پروژه های توسعه محلی انجام شده اما نصفه کاره مانده و نارضایتی هم در پی داشته است. ما نمی خواهیم چنین نارضایتی تکرار شود، بلکه بر اساس طرح رصد در تدوین بودجه ۱۴۰۱ تلاش می کنیم که با نگاه ویژه به پروژه های توسعه محلی، با نظر نخبگان در کوتاه مدت رضایت بیشتری حاصل شود.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پروژه های توسعه محلی مورد تاکید شورای شهر است و در همه جلسات کمیسیون بودجه پیرامون آن بحث می شود، اذعان داشت: توسعه محلی ایده خوبی است. هرچند که ممکن است در اجرا با موانعی روبه رو شود اما اجرای درست آن منجر به توسعه محلات و شهر خواهد شد.
بودجه منطقه پاسخگوی نیاز منطقه نیست
احسان شریفی نیز در این جلسه با بیان اینکه منطقه ۵ از حیث جمعیت و وسعت دومین رتبه را در میان سایر مناطق تهران دارد، اظهار داشت: این منطقه از حیث توسعه¬یافتگی نیز به نسبت مناطق شمالی توسعه متوازن تر دارد.همچنین طبقه اجتماعی متوسط در منطقه ۵ ساکن است که موجب می شود رابطه نظام مدیریت شهری و شهروندان تسریع پیدا کرده و نیازی به تقویت سرمایه اجتماعی شهرداری در این منطقه دیده نشود.
او با بیان اینکه منطقه ۵ از حیث کاربری و عمرانی، از شبکه معابر خوبی برخورداری است، ادامه داد: با این حال محلاتی مانند کن، مرادآباد و حصارک وجود دارند که نیازمند توجه ویژه مدیریت شهری هستند. دارند.
شریفی با اشاره به توسعه خدمات در منطقه گفت: از این منظر توسعه متوازنی رخ نداده و به عنوان نمونه ای از این توسعه نامتوازن شاهد هستمی که در دو محله ما اصلا مسجد وجود ندارد.
او ادامه داد: گودهای پرخطر و وسیعی در سطح منطقه وجود دارند که سال ها رها شده و یکی از نقط بحران زا و آسیبی هستند که من از اعضای شورا درخواست دارم، توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.
شهردار منطقه با بیان اینکه بودجه سنواتی منطقه با توجه به وسعت، پاسخگوی نیاز منطقه در چند سال گذشته نبوده و نیست، اظهار داشت: عملا در چند سال گذشته پروژه عمرانی شاخصی که کارکرد فرامنطقه ای داشته باشد، در منطقه ۵ نداشته ایم.
شریفی در پایان با بیان اینکه از بعد فضای سبز، منطقه ۵ بالاترین نرخ نسبت فضای سبز را داراست، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های خوبی مانند بوستان کوهسار و بوستان جوانمردان، از اعضای شورا درخواست میکنم توجه ویژه به این دو موقعیت داشته باشند تا پروژه های قابل اعتنایی برای بهره برداری از تمام شهروندان از این دو بوستان اجرا شود.