درخشش در تولید و ارتقاء ظرفیت‌ها در صنایع معدنی فولاد سنگان
درخشش در تولید و ارتقاء ظرفیت‌ها در صنایع معدنی فولاد سنگان
اقتصادوتجارت : شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در خردادماه و سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ عملکرد تولیدی بسیار درخشانی را به نمایش گذاشته است. محصول اصلی تولیدی این شرکت، گندله، به‌دلیل کیفیت بالای مواد اولیه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این شرکت توانسته با بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت‌های موجود و اتخاذ تدابیر مناسب، نه تنها به اهداف تولیدی خود برسد، بلکه از آن‌ها پیشی بگیرد.

به گزارش اختصاصی شبکه خبری اقتصادوتجارت ، در خردادماه، برنامه تولید گندله شرکت ۴۴۵ هزار تن بوده که با تلاش و همت کارکنان، میزان تولید به ۴۷۸ هزار تن رسید، که نشان از تحقق ۱۰۵ درصدی برنامه تولید در این ماه دارد. عملکرد تولیدی این شرکت در سه‌ماهه اول سال جاری، بیش از ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تن بوده که با توجه به پیش‌بینی برنامه تولیدی ۱ میلیون و ۴۲۵ هزار تنی، شاهد تحقق ۱۰۱ درصدی برنامه تولید گندله در این دوره هستیم.

تدابیر هوشمندانه و آینده‌نگری

این عملکرد برجسته نشان از بهره‌گیری هوشمندانه مدیران و کارکنان شرکت فولاد سنگان از ظرفیت‌های تولیدی موجود دارد. با توجه به آینده‌نگری و چالش‌های انرژی در ماه‌های آتی، این شرکت توانسته با اتخاذ تدابیر مناسب و بهبود فرآیندهای تولید، برنامه‌های تولیدی خود را محقق کند.

ماموریت حوزه فروش و تأمین نیاز هلدینگ

طبق استراتژی کلان سازمان، ماموریت اصلی حوزه فروش، ارسال محصول و تأمین نیاز هلدینگ فولاد مبارکه است. در صورت تولید مازاد بر نیاز گروه، فروش بخشی از محصول تولیدی از طریق عرضه در بورس یا فروش خارج از بورس انجام می‌شود.

تأمین مواد اولیه: چالش‌ها و دستاوردها

مهم‌ترین کالایی که توسط واحد خرید مواد اولیه و فروش محصولات این شرکت تأمین می‌شود، سنگ مورد مصرف واحد کنسانتره‌سازی است. با توجه به برنامه تولید ۴۴۰ هزار تنی کنسانتره در خردادماه و میزان ۴۳۰ هزار تن تولید شده، تحقق ۹۸ درصدی برنامه تولید کنسانتره در این ماه مشاهده می‌شود.

عملکرد تولیدی کنسانتره این شرکت در سه‌ماهه اول سال جاری بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده و با توجه به پیش‌بینی برنامه تولیدی ۱ میلیون و ۲۶۰ هزار تنی، شاهد تحقق ۹۶ درصدی برنامه تولید کنسانتره در این دوره هستیم.

تأمین بنتونیت: استراتژی‌های مؤثر

یکی از مهم‌ترین افزودنی‌هایی که واحد خرید مواد باید تأمین کند، بنتونیت است. شرکت آتیه فولاد سنگان که مأموریت اصلی آن تأمین افزودنی‌های تولید فولاد سنگان است، با توسعه خطوط گلوله فلزی آسیاب وارد فاز تأمین گلوله آسیاب برای واحد کنسانتره‌سازی نیز شده است. این اقدام مؤثر به کاهش ریسک تأمین و کمک به مجموعه فولاد سنگان انجامیده است.

تولید مداوم و پیوسته

تولید مداوم و پیوسته در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان نشان می‌دهد که این شرکت در تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود جهت تولید گندله به خوبی عمل کرده است. با توجه به این دستاوردهای تولیدی قابل توجه، می‌توان انتظار داشت که این شرکت در ادامه سال جاری نیز با بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت‌های موجود، به ارتقای تولید و بهره‌وری خود ادامه دهد و با برنامه‌ریزی علمی و عملیاتی و توجه به جهش تولید، برنامه‌های تولیدی خود را محقق نماید.

رکوردهای جدید در حمل ریلی و فروش

آخرین رکوردی که در مورد حمل ریلی محصولات ثبت شد مربوط به اردیبهشت‌ماه سال جاری است که از ۱۴۶۳۵ تن در سال ۱۴۰۲ به ۱۷۴۰۸ تن در روز بیست و سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ارتقاء یافت. همچنین، رکورد مجموع فروش روزانه کنسانتره و گندله در دومین روز از خردادماه به عدد درخور توجه ۲۹۴۱۲ تن بهبود یافت. رکورد پیشین مربوط به دی‌ماه و برابر با ۲۶۶۲۰ تن بوده است.

عملکرد فروش فروردین‌ماه

برنامه فروش فروردین‌ماه به میزان ۱۰۳ درصد محقق شده و افزایش ۵۲ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل داشته است. بر این اساس، حمل ۴۲۵۰۰۰ تن گندله در فروردین ۱۴۰۳ صورت گرفت، در حالی که کل حمل در فروردین سال قبل ۲۷۹۰۰۰ تن بود. میانگین حمل روزانه محصولات شرکت در فروردین‌ماه سال جاری شامل ۱۳۷۰۸ تن گندله و ۲۸۰۷ تن کنسانتره بوده است.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با عملکرد درخشان خود در تولید گندله و کنسانتره، توانسته است نقش مهمی در تأمین نیازهای صنعتی کشور ایفا کند. با توجه به استراتژی‌های مؤثر در تأمین مواد اولیه و بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت‌های تولیدی، این شرکت در مسیر رشد و توسعه پایدار قرار دارد و می‌تواند به ارتقای تولید و بهره‌وری خود ادامه دهد.