دانش آموزان مدارس منطقه ۱۹ همیار بازیافت شدند
دانش آموزان مدارس منطقه ۱۹ همیار بازیافت شدند
اقتصادوتجارت : معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 19 گفت: طرح «همیار بازیافت» به منظور کمک به حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی در تفکیک بهینه پسماند در مدارس منطقه 19 در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی احمد مهرابی با تأکید بر اهمیت ترویج و بهره گیری از ظرفیت کودکان برای آموزش تفکیک زباله از مبدأ افزود: در این خصوص آموزشگران اداره مدیریت پسماند ضمن آموزش تفکیک پسماند به دانش آموزان برای ترویج آن در منزل نسبت به اطلاع رسانی و آموزش طرح نوماند در بین کادر آموزشی و معلمان اقدام می کنند.

وی ادامه داد: آموزشگران درباره روش های نصب نرم افزار شهرزاد، ورود به بخش تحویل پسماندهای خشک « نومان» و زمان مراجعه ناوگان دریافت پسماند آموزش می دهند و سپس مراحل تفکیک به صورت عملی برای نیروهای خدمات ارائه تا در روزهای تعیین شده نسبت به جمع آوری پسماند اقدام شود.

به گفته این مسئول دانش آموزان پس از اطلاع رسانی و ترویج تفکیک پسماند در منزل، پسماند تفکیک شده را در یک روز مشخص به آموزشگران در مدرسه تحویل می دهند.

احمد مهرابی یاد آور شد: بی شک در مقوله فرهنگ سازی در حوزه پسماند و اجرای تفکیک زباله از مبدأ، نیازمند حرکت های جدی و اثرگذار بوده و برای ساماندهی و کاهش حجم زباله در محلات آموزش عمومی به خصوص از رده سنی کودکان موثر است.