خوانساری: شرط مفید بودن یک شرکت، توجه به روابط عمومی است
خوانساری: شرط مفید بودن یک شرکت، توجه به روابط عمومی است
اقتصادوتجارت : معاون وزیرارتباطات با اشاره به جایگاه روابط عمومی در موفقیت یک سازمان، گفت: هر سازمانی اگر بخواهد برای مخاطبان خود مفید واقع شود، باید به روابط عمومی توجه کند.

به گزارش روابط عمومی گراف دی ، محمد خوانساری، معاون وزیرارتباطات در چهارمین رویداد گراف‌دی که ۲۷ فرودین‌ماه در سالن همایش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به اینکه حضور شایسته افراد در رویداد گراف‌دی به معنای دغدغه داشتن درمسیر ارتباطات است، گفت: چهره یک‌سازمان در دید مخاطبان بر مبنای عملکرد روابط عمومی‌شکل می‌گیرد. هر سازمانی اگر بخواهد برای مخاطبان خود مفید واقع شود، باید به روابط عمومی توجه کند.
وی با بیان اینکه مدیر موفق باید روابط عمومی قوی‌و‌موفقی داشته باشد، ادامه داد: ما در دستگاه‌های که سابقه فنی دارند، مثل سازمان‌هایی تخصصی و دانش بنیان که در حال فعالیت هستند- به دلیل اینکه عمق دانش فناوری بالاست- شاهد هستیم که برقراری ارتباط با مخاطب عام و حتی مدیریتی و خاص، پیچیده‌تر از سازمان‌های معمولی است. در سازمان‌های تخصصی افراد به سختی با رسانه‌ها ارتباط می‌گیرند ‌وبه همین دلیل با مخاطب عام ارتباط مناسبی برقرار نمی‌کنند.
خوانساری، مشغله‌های مدیران را یکی از موانع توجه جدی به ارائه دستاوردها با استفاده از ابزار روابط عمومی دانست و ادامه داد: در حالی که نقش روابط عمومی در برقراری ارتباط شرکت با محیط بیرون موثر است، اما دستگاه‌های ما نتوانسته‌اند استفاده مناسب را از مجموعه روابط عمومی برای انعکاس اقدامات خود از عملکردشان را داشته باشند. شاید در برهه‌ای به دلیل شرایط خاص این امر اتفاق افتاده باشد، اما به صورت مستمر انجام نشده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه روابط عمومی جایگاه نزدیکی به مدیر دارد، ادامه داد: شرکت پست، پژوهشگاه ‌سازمان تنظیم‌مقررات، مدیر کل حوزه ریاست ما به عنوان روابط عمومی ما بوده است. زمانی میخواستم‌مدیرکل حوزه‌ دفتر را انتخاب کنم، باید مهندسی می‌آوردم که در حوزه‌های‌ مختلف فعال باشد. اما این امر اتفاق نیفتاد.
خوانسازی به اهمیت جایگاه روابط عمومی و ویژگی‌های آن اشاره کرد و گفت: روابط عمومی پل ارتباط سازمان با بیرون است و از درون سازمان هم باید بتواند انسجام را حفظ کند. بنابراین، یک روابط عمومی موفق باید در کنار پیوست رسانه‌ای به صورت پیوسته از زمان شروع اقدامات دارای ارزش برای مخاطب تا لحظه‌ای که به بار بنشینند، فعالیت داشته باشد و آن را ارزیاتی و اطلاع‌رسانی کند.
معاون وزیرارتباطات با بیان اینکه روابط عمومی باید با مجموعه کار اجرایی ارتباط مداوم داشته باشد تا انعکاس‌دهنده پیشرفت عملکرد سازمان بین مخاطبان در سطوح مختلف به شمار رود، خاطر نشان کرد: روابط عمومی موفق و هوشمند، در حوزه ابزاری نیز باید با برخورداری از تخصص‌های لازم، نیاز مخاطب را نیز درک کند و بر اساس آن برنامه‌ریزی داشته باشد. در یک جمله روابط عمومی باید به آینده فکر کرده و جریان‌ساز حرفه‌ای باشد.