خدمت‌رسانی مترو در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان
خدمت‌رسانی مترو در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان
اقتصادوتجارت : مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در خصوص آمار استفاده شهروندان در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ از این ناوگان گفت: در مجموع از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۵ فروردین‌ماه امسال ۴ میلیون ۶۶ هزار و ۶۳۵ نفر در خطوط هفت‌گانه مترو جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، مسعود درستی افزود: با توجه به اینکه شهروندان در روزهای پایانی سال (پنجشنبه و جمعه آخر سال) برای زیارت اهل قبور به بهشت‌زهرا می‌روند و همچنین برای رفتن به بازار و خرید عید از مترو استفاده می‌کنند، سعی کردیم تا برای رفاه حال آن‌ها سرویس‌دهی در تمام خطوط طبق برنامه و منظم صورت بگیرد.
وی با اشاره به اینکه در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱، یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۵۰۷ نفر از مترو استفاده کردند گفت: همچنین روز ۲۹ اسفند، مترو تهران پذیرای ۶۷۶ هزار و ۶۸۹ نفر از مسافران بود. طبق آمار میزان استفاده شهروندان از مترو در روزهای پایانی سال با توجه به شروع سفرهای نوروزی نسبت به روزهای قبل کاهش داشت.
درستی در ادامه با اشاره به جابه‌جایی ۴۳۰ هزار و ۵۷۲ نفر در روز اول سال جدید اظهار داشت: در مجموع از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا ۵ فروردین‌ماه میزبان ۴ میلیون و ۶۶ هزار و ۶۳۵ مسافر در خطوط هفت‌گانه مترو بودیم.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در خصوص اقدامات این شرکت در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: تجهیز و تکمیل ۴۵ نمازخانه با فرش مخصوص نماز به متراژ ۱۸۰۰ متر در دو مرحله از اسفند سال ۱۴۰۱ انجام شد. همچنین سایر وسایل مورد نیاز در نمازخانه‌ها در تمام خطوط بررسی و در جهت رفع نواقص آن‌ها اقدام شده است.
وی خاطرنشان کرد: تمامی نمازخانه‌ها نیز هم‌زمان با طرح استقبال از بهار نظافت شده‌اند و آماده خدمت‌رسانی به نمازگزاران محترم هستند. فضاسازی متناسب با ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان مانند نصب پارتیشن مقابل آب‌سردکن‌های ایستگاه‌ها و نصب دعای مخصوص ماه رمضان در نمازخانه‌ها و توزیع افطاری ساده در ایستگاه‌های منتخب به‌صورت رایگان، در این ایام صورت گرفته است.