جابه‌جایی ۱۵۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی با مترو
جابه‌جایی ۱۵۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی با مترو
اقتصادوتجارت : مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از جابه‌جایی ۱۵۰ هزار نفر از عزاداران شرکت‌کننده در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها با مترو خبر داد.

به گزارش اقتصادو تجارت و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ مهدی شایسته اصل گفت: ۱۵۰ هزار نفر از عزاداران شرکت کننده در مراسم دومین سالگرد سردار دل‌ها از دو ایستگاه شهید بهشتی و مصلی امام خمینی (ره) جابجا شد.
او با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در روز دوشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰با آمادگی کامل و به کارگیری تمامی امکانات خود به خدمت رسانی به شهروندان و شرکت‌کنندگان دراین مراسم پرداخت، خاطرنشان کرد: با تلاش تمامی همکاران این شرکت سعی شد تا ضمن ارایه سرویس دهی منظم و اعزام ۵ قطار فوق العاده، محیطی امن را برای شهروندان و مسافران ایجاد کنیم.
گفتنی است؛ مراسم دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با شرکت پرشور مردم پایتخت در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.در حاشیه دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها نیز برنامه های فرهنگی متنوعی در ایستگاه های مترو اجرا شد.

طراحی و اجرای “سرباز ملت” با مشارکت شهروندان در متروی تهران

سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از اجرای طرح‌ تجسمی “سرباز ملت” در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران خبر داد.
سید محمد نقیب گفت: برای اولین بار چند تصویر برگزیده از عکس‌های شهید والامقام با استفاده از تکنیک نقطه‌گذاری (ترام) با بیش از ده‌هزار نقطه توسط مسافران در قالب هنرهای تجسمی طراحی و اجرا شد.
او افزود: این طرح با عنوان ” سرباز ملت” به صورت دیوارنگاره در سه ایستگاه امام خمینی(ره)، مصلی امام خمینی(ره) و شهید بهشتی بعد از برگزاری همایش بزرگی که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.
نقیب در ادامه به اجرای طرح ابتکاری تصویر سازی به وسیله بارکدخوان اشاره و تصریح کرد: برای اولین بار در طرحی ابتکاری، مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و دل‌گویه‌های شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت پوستر در ده طرح آماده و در تمامی ایستگاه‌های متروی تهران مورد استفاده مسافران مترو قرار گرفت.
او با اشاره به اینکه در این طرح مسافران می‌توانند با استفاده از بارکدخوان گوشی همراه خود فایل‌های مربوطه را به صورت فایل ویدئویی یا پادکست دریافت و استفاده کنند، افزود: اجرای برنامه‌های نمایشی از جمله نمایش مفهومی (پرفورمنس) با عنوان مردان خاکی، توسط گروه هنرمندان هنرهای نمایشی که تلفیقی از موسیقی و متن بود نیز در حاشیه دومین مراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اجرا شد.