تولید همزمان دو گرید با افزایش پتانسیل‌های کارخانه فراهم شد
تولید همزمان دو گرید با افزایش پتانسیل‌های کارخانه فراهم شد
اقتصادوتجارت : اقتصادوتجارت : مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند گفت: توليدات بخش SPVC کارخانه این شرکت فقط گرید ۶۵ بود ولی با تغییرات در پتانسیل‌های کارخانه تولید همزمان دو گرید فراهم شده است.

به گزارش اختصاصی خبرنگار شبکه خبری اقتصادو تجارت محمدرضا کریمی در حاشیه رونمایی از دو محصول جدید این شرکت در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پتروشیمی اروند همیشه متعهد بود که گریدهای جدید و تخصصی تولید کند؛ کارخانه شرکت پتروشیمی اروند توانایی تولید هشت گرید در SPVC و پنج گرید در PVC داشت که تنها دو گرید تولید می‌کرد.

وی در ادامه خبر داد: امسال با توجه به نیازهای بازار و تأکیدات هلدینگ خلیج‌فارس تولید گریدهای متنوع را شروع کردیم؛ از ابتدای امسال در شرکت گریدهای ۶۶، ۶۸ و ۷۲ را تولید کردیم‌.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده تا از اول مهر ماه گرید بسیار سخت و تخصصی ۷۵ را تولید کنیم که در حال حاضر آن را از خارج کشور واردات می‌کنند؛ با تحقق این تولید خوراک مجموعه‌ چرم ایران کامل و با افزایش توليدات بتوانیم نیاز داخلی را به صورت کامل تأمین کنیم.

کریمی عنوان کرد: یکی از اقدامات انجام شده‌ در حوزه SPVC و تولید همزمان دو محصول است، توليدات این بخش فقط گرید ۶۵ بود ولی با تغییرات در پتانسیل‌های کارخانه تولید همزمان دو گرید فراهم شده است؛ گرید ۵۸، ۷۰ و ۶۰ نیز در برنامه‌ریزی برای تولید در سال جاری قرار دارد.

وی بیان کرد: گرید ۶۵ که نیاز کنونی کشور است و کمبود آن در بازار کشور التهاب ایجاد می‌کند را به صورت دائم تولید می‌کنیم؛ همچنین سایر گریدها را در کنار آن تولید می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند با ابراز امیدواری از تکمیل محصولات تولیدی که منجر به نقش‌آفرینی خوب در بازارهای داخلی و خارجی می شود، گفت: به دلیل یک سری اشتباهاتی در سال‌های گذشته انجام شده و همچنین قطعی برق در سال جاری میزان توليدات کارخانه کاهش پیدا کرده و مابقی توليدات نیز انبار شده بود.

کریمی یادآور شد: اگر تولید SPVC کاهش پیدا کند، ناچاراً خوراک بالادست آن از جمله ECM، EBC و در نهایت کلر و کاستیک را کاهش تولید می‌دهیم؛ استراتژیک‌ترین محصول تولیدی کشور کاستیک است که اگر تولید آن کاهش پیدا کند، باید با دو تا سه برابر قیمت صادراتی آن نسبت به واردات اقدام کنیم.