تولید محصولات متنوع در پتروشیمی اروند در دستور کار قرار گرفت
تولید محصولات متنوع در پتروشیمی اروند در دستور کار قرار گرفت
اقتصادوتجارت : محمدرضا کریمی مدیر عامل پتروشیمی اروند گفت: پتروشیمی الوند خود را متعهد به تولید گریدهای جدید می‌داند و این شرکت توان تولید 8 گرید در spc و 5 گرید در upvc را دارا می‌باشد.

به گزارش اختصاصی خبرنگار شبکه خبری اقتصادو تجارت ؛ مدیر عامل پتروشیمی اروند افزود: امسال با توجه به نیازهای بازار که شناسایی شده بود و تأکید هلدینگ خلیج‌فارس تولید گریدهای متنوع در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: از اول امسال در واحد epnc تا کنون ۳ گرید ۶۶ گرید ۶۸ و ۷۲گرید تولید شده است و برای اولین بار امسال در حال برنامه ریزی هستیم که از اول مهر ماه گرید ۷۵ را نیز تولید کنیم.

کریمی در مورد گرید ۷۵ گفت: این گرید بسیار سخت و تخصصی هست که کامل از خارج از کشور وارد می‌شود که با تولید این مجموعه خوراک عملاً واردات واحد UPVc به صفر می‌رسد. امیدوارم ما بتوانیم با افزایش تولیداتی که در سال‌های گذشته داشته‌ایم بتوانیم نیاز داخل را به صورت کامل برطرف کنیم.

وی افزود: کاری دیگری که انجام شد در واحد spc در این واحد فقط یک گرید ۶۵ تولید می‌کردیم و الان با تغییراتی که اندیشیده شده است و پتانسیلی که در کارخانه ایجاد شده است تولید همزمان دو گرید فراهم شده است این تولید همزمان باعث شده که علاوه بر ۶۵ گریدهای دیگر که با تخصصی هست همزمان بتوانیم تولید کنیم گرید ۵۸ گرید ۷۰ و گرید ۶۰ رو امسال تولید کنیم.

کریمی افزود: علاوه بر گرید ۶۵ که نیاز عمومی کشور هست و معمولاً کمبود آن در کشور التهاب ایجاد می‌کند و به صورت دائم آن را تولید و گریدهای دیگر را در کنار آن تولید خواهیم کرد.

مدیر عامل پتروشیمی اروند ابراز امیدواری کرد که در آینده سبد محصولاتمون کامل شود و هم در بازارهای داخلی و هم خارجی بتوانیم رقابت خوبی داشته باشیم.

کریمی با اشاره به اینکه قطعی برق باعث شده صنایع پایین دستی نتوانستند تولیدات خود را انجام دهند گفت: اشتباهی که در سال‌های گذشته انجام شده است و تا الان هم اینقدر قطعی برق نبوده که مصرف داخلی کاهش پیدا کند متأسفانه این اشتباهات انجام شد و جلوی صادرات ما را گرفتند الان با مشکل پرشدن انبارها و کاهش تولید مواجه هستیم.
وی افزود: با توجه به اینکه اوره‌های سالیانه‌ای داشته‌ایم سعی کردیم آنها را استفاده کنیم که الان صنایع پایین‌دستی نمی‌تواند ولی خب آن را تولید کند ولی کاهش تولیدات داریم
وی خاطر نشان کرد: اگر این قطعی برق‌ها ادامه ادامه پیدا کند کل انبارهای ما تولید یک ماه کارخانه را بیشتر نمی‌تواند داشته باشد.

کریمی افزود: کارخانه فقط به sps بر نمی‌گردد و هر کدام کاهش پیدا کند خوراک بالادست آن نیز کاهش پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: علیرغم اینکه کاستی استراتژیک ترین محصول کشور هست چرا که صنعت کشور مصرف کننده کاستی هست اگر این محصول که خود ما صادر کننده آن هستیم اگر به مشکل بخورد ما مجبور به واردات آن هستیم و مجبور هستیم به دو برابر و سه برابر آن را تهیه کنیم.

مدیر عامل پتروشیمی اروند گفت: درخواست ما از دولت چهاردهم این است که اجازه بدهند بازار خودش به تعادل برسد و با تک نرخی کردن ارز، تولید کننده و مصرف کننده و صادر کننده واقعی شناسایی ‌می‌شود.