تقابل ایران و کره جنوبی برای صدرنشینی گروه A
تقابل ایران و کره جنوبی برای صدرنشینی گروه A
اقتصادوتجارت : تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه، چهارم فروردین ماه در سئول به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.

در هفته نهم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در گروه A قاره آسیا تیم ملی فوتبال کشورمان پنجشنبه، از ساعت ۱۵:۳۰ چهارم فروردین به وقت تهران در ورزشگاه جام جهانی سئول میهمان کره جنوبی خواهد بود.

ایران و کره جنوبی پیش از این دیدار صعودشان را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی کرده اند، اما ۲ تیم به دنبال پیروزی در این دیدار هستند تا در پایان این مرحله از مسابقات به عنوان سرگروه راهی جام جهانی شوند و در قرعه کشی گروهی جام جهانی که دوازدهم فروردین در دوحه برگزار می‌شود، در سید بهتری قرار گیرند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین رنکینگ فیفا در جایگاه بیست و یکم قرار گرفته است و به احتمال زیاد در قرعه کشی مرحله گروهی مسابقات جام جهانی در سید سوم قرار خواهد گرفت، اما اگر تیم هایی، چون اروگوئه، ولز و سوئد نتوانند به جام جهانی صعود کنند در آن صورت تیم ملی کشورمان برای نخستین بار در تاریخ در سید دوم قرار خواهد گرفت و احتمال اینکه در گروهی بهتر قرار بگیرد، وجود خواهد داشت.

ایران تاکنون پنج بار به جام جهانی صعود کرده است که چهار بار در سید چهارم و یک بار یعنی جام جهانی ۲۰۱۸ در سید سوم قرار گرفته است، اما در عمل با تیم‌های قدرتمندی همچون اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه شد.

تیم ملی کره هم اکنون در جایگاه بیست و نهم رنکینگ فیفا قرار دارد و آن‌ها به دنبال پیروزی در مقابل ایران هستند تا به عنوان سرگروه راهی قطر شوند. کره ای ها دهمین صعود پیاپی خود به جام جهانی را تجربه می‌کنند و فدراسیون فوتبال این کشور از هواداران خواسته است در دیدار برابر ایران ظرفیت ورزشگاه ۶۰ هزار نفری جام جهانی سئول را تکمیل کنند.

پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی تیم ملی کره جنوبی که از سال ۲۰۱۸ هدایت کره ای‌ها را به برعهده دارد نیز در نشست خبری پیش از بازی درباره بازی با ایران به خبرنگاران گفته است: ما به جام جهانی صعود کرده ایم، اما اکنون به دنبال هدف بالاتری هستیم و آن پیروزی در دیدار مقابل ایران و امارات است تا به عنوان صدرنشین گروه A به جام جهانی صعود کنیم.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی تاکنون ۳۲ بار به مصاف هم رفته اند که ایران ۱۳ بار و کره جنوبی ۹ بار پیروز شده اند، ۱۰ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است.