تشریح برنامه‌های شهرداری تهران برای ساماندهی متکدیان
تشریح برنامه‌های شهرداری تهران برای ساماندهی متکدیان
اقتصادوتجارت : رییس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی درباره برنامه های شهرداری تهران برای جمع آوری متکدیان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و به نقل از ایلنا، دکتر احمدی صدر درباره برنامه‌های شهرداری تهران درخصوص جمع آوری متکدیان گفت: ما برای متکدیان طرحی را در مجتمع فوریت‌ها با کمک همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه آغاز و حدود هشتصد تا هزار متکدی را در شهر تهران شناسایی و ساماندهی کرده‌ایم.

🔻 دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران ادامه داد: در سطح کلانشهر تهران متاسفانه یک اقتصاد کف خیابان است که این اقتصاد کف خیابان همیشه باعث جذب متکدی می‌شود. یعنی تا وقتی که پول هست و مردم در کف خیابان به این افراد پول می‌دهند، این متکدیان نیز در خیابان هستند، حتی اگر ما صدبار هم آنها را جمع‌آوری کنیم باز هم این افراد هستند.

🔻رییس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: البته موضوعات مرتبط با متکدیان هم بحث‌های مربوط به خود را دارد یعنی باید با سرشبکه‌ها برخورد شود این افراد باید دستگیر و براساس قانون با آنها برخورد شود.

🔻دکتر احمدی صدر درباره آمار متکدیان در تهران گفت: آماری که ما از متکدیان داریم آمارهای حدودی است. دستگاه قضایی و پلیس هم در این زمینه زحمت می‌کشند و اقدامات خود را انجام می‌دهند.همچنین در مجتمع فوریت‌ها تلاش می‌کنیم این جمع‌آوری با همکاری همه دستگاه‌ها اتفاق بیفتد و شهرداری تهران مصمم است که متکدیان از سطح شهر تهران جمع‌آوری شوند اما همواره از سایر شهرستان‌ها و نقاط مختلف و صدالبته اتباع به تهران مراجعه می‌کنند و ما با این نوع تکدی‌گری مواجه هستیم.

🔻رییس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا افزایش تورم در شهر تهران باعث افزایش تکدی‌گری شده است، گفت: کسانی که گدایی می‌کنند لزوماً افرادی نیستند که تحت فشار اقتصادی روی به این کار آورده باشند. شاید تعداد اندکی از این افراد به خاطر فقر چنین کاری کنند اما عمده مشکل ما در این زمینه با شبکه‌های مافیایی است که این افراد را استخدام می‌کنند. خودتان هم در سرچهارراه‌ می‌توانید ببینید کدام‌شان از اتباع هستند و کدام‌شان از مرزها کشیده شده‌اند و به اینجا آمده‌اند.

🔻دکتر احمدی صدر درباره برنامه‌های سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره توانمندسازی کودکان کار در سال آینده گفت: طرح استعدادیابی، حرفه‌آموزی و توانمندسازی کودکان کار را به دولت پیشنهاد داده‌ایم و پیگیر هستیم تا سازمان‌ها و نهادهای متولی در این زمینه به ما کمک کند تا به امید خدا بتوانیم اقدامات اساسی در این خصوص انجام دهیم.