تزریق ۵۰ میلیارد ریال برای کمک به تسریع ساخت مجتمع آموزشی علیمرادی چابهار
تزریق ۵۰ میلیارد ریال برای کمک به تسریع ساخت مجتمع آموزشی علیمرادی چابهار
اقتصادوتجارت : 50 میلیارد ریال اعتبار درراستای محقق سازی تفاهم‌نامه همکاری راهبردی منعقدشده بین منطقه آزاد چابهار و فرمانداری، برای کمک به تسریع ساخت مجتمع آموزشی شبانه‌روزی شهید حسین علیمرادی به این پروژه تخصیص یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، پس از بازدید حجت اله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد به همراه امیر مقدم، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از بزرگ‌ترین مجتمع شبانه‌روزی در حال احداث چابهار در دهستان پیرسهراب و دستور دبیر شورای عالی مناطق آزاد برای تسریع در روند ساخت این مجموعه، ۵۰ میلیارد ریال به این پروژه تزریق شد.

بر اساس این گزارش، قرارداد این فضای آموزشی که با حمایت‌های سازمان منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به‌صورت مشارکتی بوده که در سال جدید و با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها و به‌منظور تسریع در ساخت برای بهره‌برداری در مهرماه سال جاری، با تصویب هیات مدیره منطقه، به ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

گفتنی است، ساخت مجتمع آموزشی شبانه‌روزی شهید حسین علیمرادی که با مشارکت ۵۰ درصدی سازمان منطقه آزاد چابهار و موسسه خیریه سید الشهداء منطقه و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان با زیربنای ۵۰۰۰ مترمربع آغاز شده، بنا دارد تا با بالا بردن سرانه آموزشی در روستاهای هم‌جوار به پرورش سرمایه‌های انسانی این منطقه کمک کند.

این مجموعه دارای فضاهای اداری، نمازخانه، کتابخانه، سلف‌سرویس، آشپزخانه صنعتی، سالن ورزشی و فضاهای پشتیبانی، سالن اجتماعات، کارگاه‌های آموزشی، سایت کامپیوتر، فضای سبز و فضاهای اقامتی است.

شایان‌ذکر است، حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد به همراه امیر مقدم، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم حوزه چابهار و محمد سرگزی، نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، از این مجموعه که بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی شبانه‌روزی در حال احداث چابهار در دهستان پیرسهراب می‌باشد، بازدید کردند.