تدارک ويژه برنامه هاي ترويجي آموزشي شهروندی در مدارس منطقه۱۹
تدارک ويژه برنامه هاي ترويجي آموزشي شهروندی در مدارس منطقه۱۹
اقتصادوتحارت : شهردار منطقه ۱۹ از تدارک ویژه برنامه های ترویجی آموزشی در محورهای شش گانه آموزش شهروندی در مدارس منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار منطقه اعلام کرد: این برنامه ها با توجه به بازگشايي مدارس منطقه و ابلاغ دستورالعمل ويژه در محورهاي سبك زندگي ايراني- اسلامي، حقوق و تكاليف شهروندي، ايمني و مديريت بحران، محيط زيست و پسماند و ترافيك و آلودگي هوا و تحقق گفتمان ” تهران، کلان شهر الگوي جهان اسلام” در مدارس این منطقه اجرا می شود.
او ارتقاي سطح دانش اجتماعي و محيطي دانش آموزان را از اهداف مهم این طرح خواند که با رعايت الزامات اجرايي و مصوبات ستاد ملي كرونا در محدوده زماني تعيين شده از جمله گستره جغرافيايي مدارس دوستدار شهر، مدارس شهردار مدرسه و مدارس هميار شهر اجرا خواهد شد.
برهمین اساس نیز ۲۰ درصد از مدارس ابتدايي ( طرح هميار شهر) و مدارس متوسطه اولي (طرح شهردار مدرسه) و ۲۰ درصد مدارس متوسطه دوم (طرح دوستدار شهر) كه در فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي با شهرداري تهران همكاري داشتند مشمول اجرای این برنامه می شوند.
هدایت خاطرنشان کرد: كارگاه هاي آموزشي ترویجی در محورهاي شش گانه آموزش هاي شهروندي، مديريت پسماند و محيط زيست، آموزش و مانور آتش نشاني ايمني در زمستان همراه با توزيع بسته هاي تشويقي و آموزشي بین دانش آموزان، پخش فيلم در مدارس، برگزاري اردوهاي گردشگري و آموزشي، برگزاري كارگاه هاي آنلاين در بستر سامانه شاد و فضاي مجازي مدارس، اجراي نمايش و تئاتر هاي آموزشي و … براساس برنامه مدون برگزار می شود.