تدارک ایمنی برای نمایشگاه کتاب امسال
تدارک ایمنی برای نمایشگاه کتاب امسال
اقتصادوتجارت : معاون آمادگي و عمليات سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران از تهیه دستورالعمل تشكيل كميته ايمني سي و سومين نمايشگاه بين‌‌المللي كتاب تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مجید آرون با بیان اینکه كميته ايمني نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران همه ساله پیش از آغاز نمایشگاه با حضور نمایندگان نهادها و سازمان های خدمات ایمنی و فوریت های شهری تشکیل می شود، گفت: شورای اسلامی شهر تهران ۱۷ اسفندماه سال گذشته در خصوص سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مأموریت داد تا با مشارکت سازمان ها و دستگاه های ذیربط نسبت به تشکیل کمیته ایمنی نمایشگاه اقدام نماید.
وی افزود: بر این اساس تاکنون دو جلسه كميته ايمني این نمايشگاه با حضور نمايندگان سازمان‌هاي تخصصي برگزار شده و طی آن تدارک لازم از جمله تهیه دستورالعمل تشكيل كميته ايمني سي و سومين نمايشگاه بين‌‌المللي كتاب تهران در مجموعه مصلي امام خميني (ره) در دستور کار قرار گرفت. همچنین طی بازديد ميداني از محل برگزاري نمايشگاه در مجموعه مصلي حضرت امام خميني(ره) با حضور اعضای كميته ايمني، سازمان‌ها و دستگاه‌هاي تخصصی ارزيابي محيطي انجام و مقرر شد مکانی مناسب برای تعيين محل استقرار نيروهاي امدادي و انتظامي پیش بینی شود.
وی گفت: همچون سال های گذشته، حضور فعال اعضای تخصصی کمیته ایمنی در مرحله آماده‌سازی و برگزاری نمایشگاه، اجرای یک تمرین میدانی آمادگی مقابله با حوادث احتمالی و تخلیه اضطراری قبل از برگزاری نمایشگاه با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، جمعیت هلال احمر استان تهران و سازمان اورژانس تهران پیش بینی شده است که مجموعه این اقدامات برای تامین ایمنی نمایشگاه ضروری است.
آرون افزود: بر اساس جلسات کمیته ایمنی و بازدیدهای میدانی بعمل آمده، پیش بینی راه های خروج اضطراری، فضاهای تخلیه امن اضطراری مسیرهای ویژه امدادی، پد بالگرد و اورژانس هوایی، در دست بررسی است. همچنین مقرر شد آموزش های ایمنی اطفاء حریق، تخلیه اضطراری و کمک های اولیه، قبل از برگزاری نمایشگاه با هماهنگی سازمان آتش نشانی، جمعیت هلال احمر استان تهران و سازمان اورژانس تهران به مسئولان اجرایی و غرفه داران ارائه شود.
بر اساس این گزارش، سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به صورت فیزیکی در مصلای امام خمینی(ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.