تبلیغ عجیب فرزندآوری در تهران
تبلیغ عجیب فرزندآوری در تهران
اقتصادوتجارت : شهرداری تهران مجسمه‌ای برای تبلیغ طرح فرزندآوری ساخته که واکنش‌های بسیاری را در پی داشته است.

تصویری از موتورسوار با ۵ سرنشین دیگر در حمایت از طرح فرزندآوری بازتاب زیادی داشته است. یکی از کاربران نوشته «۱- سوار کردن بیش از دو نفر روی موتور خلاف است. ۲- کودک زیر ۸ سال نباید سوار موتور شود ۳- روی قسمت بار نباید ادم سوار شود ۴- افراد در این مجسمه کلاه ندارند و ۵- انها لباس مناسب موتور هم ندارند.»

کاربران با انتقاد از طرح‌های این‌چنینی نوشته‌اند این کارها بدآموزی دارد زیرا به نکات مهمی در ان توجه نشده است. عباس عبدی نوشته «این که دنبال افزایش فرزند هستند ایرادی ندارد. مسأله این است که چنین مجسمه‌ای در آنجا بطور قطع ضد تبلیغ و علیه فرزندآوری است. طراح یا متوجه بوده که ضد فرزندآوری طرح داده یا کلا فاقد شناخت و فهم هنری بوده است.»

سازمان زیباسازی شهر تهران البته توضیح داده این تبلیغ مربوط به این دوره نیست و قدیمی است. در این توضیح آمده است: «چند روزی است که تصویر یکی از المان‌های شهری قدیمی به عنوان یک اثر جدید با رویکرد فرزندآوری در فضای مجازی منتشر و حاشیه ساز شده است. خلاصه ماجرا این‌که، این مجسمه بیش از ۴ سال پیش ساخته و در عکس منتشر شده هم مشخص است که رنگ و روی آن هم رفته است!»

سازمان زیباسازی همچنین تصاویر بیشتری از این مجسمه که در خیابان بهار تهران واقع شده، منتشر کرده تا نشان دهد ساخت آن مربوط به دوره پیشین مدیریت شهری تهران بوده است.