بیش از پنج میلیون سفر دریایی از ۲۴ اسفندماه تا نهم فروردین در کشور ثبت شد
بیش از پنج میلیون سفر دریایی از ۲۴ اسفندماه تا نهم فروردین در کشور ثبت شد
اقتصادوتجارت : سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح آخرین وضعیت سفرهای دریایی در طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲، گفت: از ۲۴ اسفند پارسال تا پایان نهمین روز فروردین امسال، بیش از پنج میلیون سفر دریایی در کشور ثبت شد که از این تعداد بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مربوط به استان هرمزگان است.

به‌گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، نادر پسنده پیرامون آخرین وضعیت ترددهای دریایی در بنادر کشور و استان هرمزگان به عنوان مهم‌ترین گستره دریایی ایران افزود: براساس گزارش‌های دریافتی برای سه میلیون و ۲۰۰ هزار سفر دریایی در هرمزگان، تاکنون حدود ۲۵ هزار شناور مسافری و ۴۸ هزار شناور تفریحی تردد داشته است.
وی با اشاره به جابجایی بیش از ۵۰۰ هزار خودرو در مسیرهای دریایی هرمزگان بیان کرد: در این مدت میزان تردد خودرویی به جزایر خلیج فارس ۹ درصد و سفرهای دریایی و گردشگری نیز حدود پنج درصد رشد داشته است.
سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: با توجه به اینکه با تلاش همه همکاران و تعاملی که بین ارگان‌های دریایی وجود دارد و تیم‌های امداد و نجاتی که در منطقه مستقر هستند تا به امروز هیچ گونه خسارت جانی نداشته است.
وی گفت: استان هرمزگان قطب مسافری و گردشگری کشور در حوزه دریایی است و تمامی سفرهای دریایی خودرویی که با استفاده از لندینگ کرافت‌ها شکل می‌گیرد، مربوط به این استان است.
پسنده ابراز کرد: سفر لذت بخش در واقع سفری است که به سلامت و ایمن برگزار شود و این ایمنی تنها با تلاش همکاران سازمان بنادر و دریانوردی و تعامل و همکاری مردم و مالکان شناورها محقق شده است.
سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن آرزومندی ادامه سفرهای شاد و ایمن برای مسافران و گردشگران گفت: امیدواریم مردم با خاطرات خوبی از دریای خلیج فارس به خانه هایشان برگردند.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی