بعد از جنگ تحمیلی، بسیج ابعاد بین‌المللی پیدا کرد
بعد از جنگ تحمیلی، بسیج ابعاد بین‌المللی پیدا کرد
اقتصادوتجارت : شهردار منطقه 12 در تشریح ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته بسیج در این منطقه از مراسم دیدار با بسیجیان همکار و تقدیر از آنان خبر داد.

به گزارش اقتصادوتجارت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، سه‌شنبه، ۲ آذرماه، مراسم دیدار شهردار قلب طهران با بسیجیان شاغل در این منطقه با حضور امیر یزدی، شهردار منطقه در دفتر شهردار برگزار شد.
در این دیدار، یزدی ضمن تبریک به مناسبت گرامی‌داشت هفته بسیج و با یادآوری خاطراتی از دوران دفاع مقدس، شکل‌گیری نهاد بسیج در کشور را از برکات انقلاب دانست و گفت: بعد از جنگ تحمیلی، بسیج ابعاد بین‌المللی پیدا کرد و برای همه دنیا شناخته و قدرت آن آشکار شد تا آنجا که در برخی کشورها نظیر همین تشکل شکل گرفت؛ از حزب‌الله لبنان گرفته تا بسیجی که در سوریه توسط شهید سلیمانی و شهید همدانی به وجود آمد و حشد الشعبی در عراق که اگر شکل نگرفته بود، داعش در عراق مسلط می‌شد.
وی با تأکید بر اینکه همه مسؤولان و مردم باید قدر بسیج را بدانند، ادامه داد: همه باید بدانند که اگر بسیج نبود، کشور هم نبود؛ به عنوان مثال پیشرفت‌های نظامی کشور یا کنترل بحران کروناویروس مرهون تلاش‌های بسیجی‌واری است که به صورت دلی و فوق برنامه توسط کسانی که اندیشه بسیجی و انقلابی داشتند، صورت گرفت؛ به همین دلیل حضرت امام (قدس‌السره) به همه مسؤولان توصیه می‌کردند که اگر از بسیج غفلت کنید به آتش دوزخ الهی گرفتار می‌شوید و این فرمایش ایشان از دو جنبه فقهی و الهی برای آنها ایجاد وظیفه می‌کند؛ بنابراین مسؤولان موظف‌اند به بسیج توجه کنند.
شهردار قلب طهران، نمود واقعی بسیجی را در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی یا مراسم ۹ دی دانست و بیان داشت: شرکت‌کنندگان در این برنامه‌ها، همان‌ها هستند که هرجا لازم باشد، پای ارزش‌های انقلاب می‌ایستند و از این میراث بزرگ، کوتاه نمی‌آیند.
وی با بیان این مطلب که سران نیروهای مسلح در کشور نیز خود را بسیجی می‌دانند، افزود: هرکس در هر لباسی در نظام اسلامی خدمت می‌کند، خود را بسیجی می‌داند؛ چراکه روحیه و تفکر بسیجی است که مهم است، چنانچه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرموند، بسیجی‌بودن یک تفکر است؛ تفکر و روحیه‌ای که خواستار تقابل با فساد است و نسبت به حل مسائل کشور، غیرت و تعصب دارد.
یزدی با دعا برای فرج حضرت ولیعصر (عجل‌الله) و سلامتی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و این مطلب که ان‌شاءالله در زمان حیات ایشان، پرچم بسیج در دست حضرت صاحب‌الزمان (عجل‌الله) قرار گیرد، سخنان خود را به پایان برد و سپس از بسیجیان حاضر در جلسه، با لوح تقدیر و اهدای هدایا تقدیر شد.
گفتنی است ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت گرامی‌داشت هفته بسیج در منطقه قلب طهران به اجرا درآمد که از جمله آنها مسابقات فوتبال چهارجانبه جانبازان و اقشار خاص با حضور تیم‌های جانبازان جنگ تحمیلی، تیم بسیجیان قلب طهران، تیم معلولین cp و تیم کوتاه‌قامتان در زمین چمن شوش، مسابقات ورزشی ناحیه ۵ شامل مسابقات دارت و تنیس روی میز، حضور بسیجیان شهرداری منطقه ۱۲ در اجتماع گردان‌های بسیج شهرداری تهران و فضاسازی گرامی‌داشت هفته بسیج در ساختمان شهرداری و نواحی ۶گانه منطقه بوده است.