برگزاری نمایشگاه‌ نقاشی «سلطه‌ی آبی» در موزه نقشه تهران
برگزاری نمایشگاه‌ نقاشی «سلطه‌ی آبی» در موزه نقشه تهران
اقتصادوتجارت : موزه نقشه تهران تا ۳۰ دی ماه جاری، میزبان نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های شایان آرتا (قرائتی) با نام «سلطه‌ی آبی» است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در نمایشگاه «سلطه‌ی آبی» تعدادی از آثار شایان آرتا نقاش، طراح، مدرس و محقق هنرهای تجسمی، به نمایش درآمده که موضوع این آثار برگرفته از عرفان، رنگ آبی و طبیعت است.
آرتا در خصوص بکارگیری رنگ آبی در آثاری که در این نمایشگاه، ارائه شده است، اظهار کرد: در تاریخ ایران رنگ آبی بسیار جذاب است و از دوران هخامنشی تا صفویه ایرانیان در آثار هنری خود رنگ آبی خاصی همچون آبی پروس و لاجوردی را به جهان عرضه کرده‌اند.
این هنرمند یکی از ویژگی‌های این آثار هنری را که از سال ۱۳۹۶ تاکنون خلق شده‌اند را استفاده از ادبیات عرفانی دانست و در این رابطه گفت: بخشی از این آثار برگرفته از دیوان شمس است و امیدوارم تماشای این آثار، مخاطب را به سمت ادبیات غنی سوق دهد که می‌تواند در زمان کنونی افراد را از بن‌بست‌های ذهنی بیرون بکشد.
او درباره‌ی بکارگیری علم فراکتال‌ها در خلق آثار هنری نمایشگاه «سلطه‌ی آبی» گفت: المان‌هایی همچون گنبد که نماد آسمان است، ابر و فوترون‌های نور از موضوعاتی است که در نقاشی‌ها وجود دارند و برگرفته از این فضای ذهنی هستند.
این هنرمند با قدردانی از دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه سلطه آبی در موزه نقشه تهران، اظهار کرد: با وجود شرایط خاصی که هنوز به واسطه کرونا در فضای نمایشگاهی وجود دارد، همکاری مجموعه موزه نقشه تهران، امکان بازدیدعلاقه‌مندان از این آثار را فراهم کرده است.
گفتنی است موزه‌ی نقشه‌ی تهران که در زیرمجموعه‌ی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران فعالیت می‌کند، مجموعه‌ای متشکل از نقشه‌ها و اسناد تاریخی شهر تهران است و در فضای نمایشگاهی آن آثار هنری و تجسمی به نمایش در می‌آید.