برگزاری نخستین جشنواره ساحل نشینان به‌ ميزبانی منطقه آزاد چابهار
برگزاری نخستین جشنواره ساحل نشینان به‌ ميزبانی منطقه آزاد چابهار
اقتصادوتجارت : سرزمین موج و مرجان، تنها بندر اقیانوسی کشور و سواحل زیبای مکران میزبان نخستین جشنواره ساحل نشینان است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، طاهره شهرکی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان با اعلام خبر فوق گفت: اولین جشنواره فرهنگی گردشگری ساحل‌نشینان کشور با حضور ۱۲ استان ساحلی و همسایه در منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود.

وی افزود: شهر چابهار میزبان حدود دویست و پنجاه نفر مهمان از گروه‌های موسیقی، صنایع دستی، فعالین گردشگری، روسای انجمن‌های گردشگری، نمایندگان ایرلاین‌های هوایی، مدرسین مطرح ملی صنایع دستی، مدیران ملی و استانی، موسسه اقتصاد زنان است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره شرکت کنندگان با برپایی نمایشگاه‌های متنوع آثار و هنرهای دستی خود را در بیش از پنجاه غرفه، سیاه چادر با طبخ غذاهای محلی جهت بازدیدکنندگان برپا می‌کنند اظهار داشت: همچنین این رویداد مهم از امروز چهارشنبه ۲۸ دی تا اول بهمن‌ماه ادامه دارد.

شهرکی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره معرف ظرفیت‌های منطقه، جذب‌ زمینه سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی و از همه مهمتر نمایش روحیه مهماندوستی مردم شريف اين خطه از استان سیستان و بلوچستان است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار قرارگیری شهر بندری چابهار را در جانب سواحل مکران را از مزیت‌های مهم دانست که رهبر معظم به توسعه آن نظر ويژه دارند، لذا برگزاری این قبیل جشنواره‌ها نقش مهمی در بستر‌سازی در راستای توسعه پایدار جهت مردمان خوش قلب و مهماندوست آن خواهد داشت.

گفتنی است، نخستین همایش گردشگری ساحل نشینان به میزبانی چابهار از تاریخ ۲۸ دیماه جاری آغاز و روز جمعه به کار خود پایان خواهد داد.