برگزاری سومین دوره رویداد ملی جوانه‌ها با تمرکز بر حمایت از کسب وکارهای نوپا
برگزاری سومین دوره رویداد ملی جوانه‌ها با تمرکز بر حمایت از کسب وکارهای نوپا
اقتصادوتجارت : امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفتگو با برنامه "مثبت آموزش" شبکه آموزش سیما با اشاره به رشد قابل توجه تجارت الکترونیکی کشور در دو سال گذشته، گفت: در دو سال گذشته تعداد شرکت های تجارت الکترونیکی 2.5 برابر شده است، این موضوع نشان دهنده حضور کسب و کارهای نوآور در این حوزه می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)؛ وی در ادامه، تصریح کرد: اکنون نزدیک به ۲۴۰ هزار کسب و کار تجارت الکترونیکی فعال در سطح کشور وجود دارد که از نظر گردش مالی نیز در دو سال گذشته سه برابر شده و این حجم در سال ۱۴۰۲ به حدود ۳۲۰۰ همت رسیده است.

فعالیت بیش از ۲ هزار کسب و کار با صاحبان نوجوان

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به فعالیت نوجوانان در این حوزه، گفت: اکنون بیش از دو هزار کسب و کار تجارت الکترونیکی در کشور فعالیت دارد که سن صاحبان آن ها کمتر از ۲۰ سال است.

وی در ادامه، افزود: این موضوع نشان دهنده این است که نوجوانان اکنون پای کار این حوزه هستند چراکه اگر قبلا با کسب و کارهای تجارت الکترونیکی همکاری می کردند، حال به عنوان مالک مشغول به درآمدزایی از شرکت یا کسب و کار خود هستند.

برگزاری سومین دوره رویداد ملی جوانه‌ها

کلاهدوزان با اشاره به برگزاری رویداد ملی جوانه ها، گفت: رویداد ملی جوانه‌ها با هدف آموزش، توانمندسازی و معرفی کسب و کارهای تجارت الکترونیکی در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر برای این حوزه برگزار می شود.

حمایت از هنرجویان هنرستانی در اولین دوره رویداد

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره این رویداد، تصریح کرد: اولین دوره رویداد ملی جوانه‌ها با همکاری وزارت آموزش و پرورش با تمرکز بر هنرجویان هنرستانی برگزار شد که خروجی‌های آن اکنون در تعامل با شرکت‌های بزرگ در حال پیاده‌سازی ایده های خود هستند.

توجه به کسب و کارهای تجارت الکترونیکی دانشجویی در دومین دوره رویداد

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه، گفت: دومین دوره رویداد ملی جوانه‌ها با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای حمایت از کسب و کارهای تجارت الکترونیکی دانشجویان برگزار شد.

حمایت از کسب و کارهای نوپا در سومین دوره رویداد

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره این رویداد، اظهار داشت: سومین دوره رویداد ملی جوانه‌ها با هدف حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه‌های نوظهور برگزار می‌شود و تا دهم مهرماه فرصت شرکت در آن وجود خواهد داشت.

جایزه ویژه دانش‌آموزی و دانشجویی

کلاهدوزان با اشاره به حمایت ویژه از دانش آموزان و دانشجویان، گفت: در این دوره به مانند گذشته جایزه ویژه دانش آموزی و جایزه ویژه دانشجویی نیز وجود خواهد داشت و از این کسب و کارها به صورت خاص حمایت خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از برگزیدگان، تصریح کرد: معرفی کسب و کارهای برتر در این دوره به سرمایه‌گذاران، مهم‌ترین حمایت از برگزیدگان خواهد بود، همچنین خدمات مشاوره ای نیز برای مدت یک‌سال به صورت کاملا رایگان ارائه خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پایان، گفت: رشدی که در این حوزه تجربه شده است نشان‌دهنده فعالیت جدی نسل جوان در این حوزه می باشد و البته امید به آینده نیز نیروی محرکه نوجوان و جوانان فعال کشور برای موفقیت در این حوزه است.