برگزاري برنامه‌های فرهنگی ویژه گرامیداشت هفته بسیج در متروي تهران
برگزاري برنامه‌های فرهنگی ویژه گرامیداشت هفته بسیج در متروي تهران
اقتصادوتجارت : سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی هفته بسیج در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران خبر داد.

به گزارش اقتصادوتجارت به نقل از مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه؛ سید محمد نقیب گفت: به مناسبت گراميداشت هفته بسیج و ارتقای بیشتر سطح آگاهی مسافران برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در سطح ایستگاه‌های متروی تهران برگزار می‌شود.
وي با اشاره به اينكه در جهت ایجاد فضا سازي بصری متناسب با اين هفته کتیبه‌های فرهنگی طراحی و در تمامي ایستگاه‌های مترو نصب شد افزود: از پوستر کتاب “جوانمرد” نوشته علی اکبری مزدآبادی شامل خاطراتی از شهید ابراهیم هادی نيز رونمایی می‌شود. 
سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصريح كرد با مشارکت کانون بسیج حقوق‌دانان و کانون خادم‌یاران رضوی پایگاه مشاوره حقوقی “یاوران عدالت”: به منظور ارتقای بیشتر آگاهی حقوقی شهروندان، با رویکرد پیشگیری از جرایم و آسیب‌ها از اول تا هفتم آذر ماه در ایستگاه‌های منتخب از جمله تجریش، امام خمینی(ره)، دروازه دولت، دروازه شمیران، نوبنیاد، میدان انقلاب اسلامی، میدان آزادی، تئاتر شهر، پیروزی و مهدیه برگزار می‌شود و مسافران می‌توانند جهت دریافت پاسخ سوالات خود به مشاوران حقوقی مستقر در ایستگاه‌های منتخب مراجعه كنند.. 
نقيب با بيان اينكه از اول تا هفتم آذرماه نيز پایگاه غربالگری شامل تست فشار و قند خون با مشارکت سازمان نظام پرستاری،  به صورت رایگان توسط کارشناسان اين حوزه در ایستگاه‌های منتخب انجام می‌شود‌.گفت: با مشارکت و همکاری مرکز روان شرکت شهر سالم مشاوره رایگان روان‌شناسی با عنوان “جان تازه” نيز با حضور کارشناسان حوزه سلامت روان در اين روزها برگزار می‌شود. 
وي در ادامه از برپايي کارگاه خوشنویسی با همکاری کانون ترویج خوشنویسی معاصر ایران با حضور اساتید هنر خوشنویسی در ایستگاه‌های تجریش، میدان آزادی و تئاترشهر از اول تا چهارم آذرماه خبر داد و.افزود: تولیدات سمعی و بصری به مناسبت هفته بسیج، تولید محتوای تصویری در قالب فتوکلیپ و موشن‌گرافی و پخش آن از طريق نمایشگرهای ایستگاه‌های مترو، تولید محتوای رادیویی در قالب پادکست كه در اختیار مسافران مترو قرار می‌گیرد و همچنین اشتراک محتوای مربوط به هفته بسیج در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان و علاقمندان بخش ديگري از فعايت هاي معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه است.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه خاطر نشان کرد: مجموعه برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در قالب میز خدمت، سرود و همخوانی و توزیع بسته‌های فرهنگی با مشارکت و همکاری سازمان بسیج مستضعفین و ناحیه‌های مقاومت بسیج شهر تهران در ایستگاه منتخب متروی تهران برگزار می‌شود. در همین زمینه گروه همخوانی دانش آموزی “پرستوی علی” در روز دوم آذرماه و در ایستگاه‌های تجریش و امام خمینی(ره) به اجرای برنامه می‌پردازند. 
گفتني است ویژه برنامه‌های فرهنگی متروی تهران به مناسبت هفته بسیج از یکم تا هفتم آذرماه سالجاری در ایستگاه‌های منتخب مترو برگزار می‌شود.