برپایی میز خدمت سلامت در ۱۲ مسجد منطقه ۱۲
برپایی میز خدمت سلامت در ۱۲ مسجد منطقه ۱۲
اقتصادوتجارت : شهردار منطقه 12 در تشریح ویژه‌برنامه‌های سلامت‌محور این منطقه به مناسب ایام دهه فجر از برپایی هم‌زمان میز خدمت سلامت در 12 مسجد منتخب منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه، ایام مبارکه جشن ملی پیروزی انقلاب را فرصت گران‌قدری برای ارائه خدمات همه‌جانبه فرهنگی و اجتماعی، به‌ویژه خدمات سلامت‌محور برای شهروندان دانست و گفت: با توجه به افزایش موج ششم کووید ۱۹ با ویروس اُ میکرون، یکی از بهترین اقدامات، توجه به بهداشت و سلامتی شهروندان است و ازآنجاکه در ایام دهه فجر، همه نیروهای جهادی و انقلابی با هم‌بستگی مثال‌زدنی، شوق خدمتی دوچندان برای هم‌میهنان خود دارند، ارائه خدمات سلامت‌محور رایگان در این ایام در دستور کار قرار گرفت.

یزدی تشریح کرد: به همین منظور، دوشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه، پس از اقامه نماز ظهر و عصر در ۱۲ مسجد منتخب منطقه، طرح هر محله، یک مسجد، یک میز خدمت سلامت به‌طور هم‌زمان به اجرا درآمد که این خدمات شامل ویزیت عمومی، مشاوره کووید، زنان، مشاوره تغذیه، مشاوره روانشناسی و در نهایت تست قند و فشارخون بود.

وی هدف از این برنامه‌ها را ارتقای سطح سلامت شهروندان خواند و افزود: از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه، اجرای طرح یکشنبه‌های اهدای خون در سرای محله آبشار بود که این اقدام به منظور افزایش مشارکت شهروندان در امر اهدای خون صورت گرفت.

شهردار قلب طهران از ادامه این فعالیت‌ها تا پایان دهه مبارکه فجر خبر داد و بیان کرد: اجرای ویزیت رایگان پزشکی در دو محله کم‌برخوردار سیروس و هرندی، بینایی‌سنجی رایگان کودکان زیر شش سال، ارسال پیامک‌های آموزشی در مورد شیوع اُمیکرون، برپایی غرفه سلامت و دل‌نوشته‌هایی برای جهادگران سلامت از دیگر برنامه‌هایی است که در روزهای پایانی این دهه انجام خواهد شد.

۱۲ مسجدی که میز خدمت سلامت در آنها برپا شد، مسجد ابراهیم‌خلیل در محله فردوسی، مسجد امام‌زاده یحیی (علیه‌السلام) در محله امام‌زاده یحیی (علیه‌السلام)، مسجد حضرت ابالفضل (علیه‌السلام) در محله پامنار، مسجد الزهرا (سلام‌الله علیها) در محله سنگلج، مسجد مجتهدی در محله سیروس، مسجد تختی در محله قندی، مسجد نوری در محله هرندی، مسجد خاتم‌الانبیاء در محله آبشار، مسجد بقیه‌الله در محله کوثر و مسجد دروازه شمیران در محله امام حسین (علیه‌السلام) بودند. این اقدام در مسجد آشتیانی‌ها در محله ایران به عنوان سیزدهمین مسجد، موکول به عصر و پس از نماز مغرب و عشاء شد که با برپایی سلسله‌جشن‌های فجر انقلاب در این مسجد همراه بود.