برنامه های گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در منطقه ۱۹
برنامه های گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در منطقه ۱۹
اقتصادوتجارت : شهردار منطقه19 از تدارک برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار منطقه یکی از مهمترین برنامه های این منطقه را اجرای طرح پرتره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در بزرگراه شهید تندگویان اعلام کرد و گفت: این طرح در دیوار حاشیه این بزرگراه به مساحت ۳۵۰ متر اجرا و به مناسبت سالگرد شهادت رونمایی خواهد شد.
به گفته هدایت طرح پرتره شهید سلیمانی توسط محمدرضا قادری هنرمند بنام و پدر نقاشی دیواری شهری ایران در حال اجرا است.
شهردار منطقه با اشاره به تدارک برنامه های فرامنطقه ای به همین مناسبت گفت: در همین راستا اجتماع یاران دبستانی حاج قاسم در ویژه برنامه «نامه ای به آسمان» با همکاری اداره کل آموزش های شهروندی روز سه شنبه ۱۴دی از ساعت ۱۰ لغایت ۱۲ در بوستان ولایت برگزار می شود.
او افزود: این برنامه با هدف یادمان و خاطره سازی برای کودکان دبستانی و با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا خواهد شد.
هدایت همچنین از برگزاری کنگره شهدای مدافع حرم با هدف قدردانی از ایثار و فداکاری شهداء و بزرگداشت رشادت های بی بدیل آنها از خبر داد و افزود: این ویژه برنامه در مجموعه ورزشی شهید کاظمی با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج ابوذر در روز دوشنبه ۱۳ دی بعد از نماز مغرب و عشا اجرا می شود.
به گفته شهردار منطقه فضاسازی و تبلیغات و سیاهپوش کردن سطح منطقه، عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدای سطح منطقه و بهشت زهرا (س)، برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و حسینیه ها و هیئات مذهبی محلات همراه با حضور شهرداران نواحی در یکی از مساجد شاخص ناحیه، پخش کلیپ های مناسبتی فرهنگی در کانالهای مجازی در سرای محلات و اداره های فرهنگی، بازدید و تجلیل از خانواده معظم شهدای مدافع حرم و شهدای دانش آموز در محله ها با حضور شهرداران مدارس، برپایی ایستگاه صلواتی در نقاط پر تردد منطقه و اجرای سرود گروهی از دیگر برنامه های مناسبتی سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است.
علاوه براین همزمان با سالگرد شهادت بسته های معیشتی بین نیازمندان در محلات محروم منطقه با رعایت مقام و کرامت انسانی آنها توزیع و ایستگاه های فرهنگی و هنری با موضوع سردار دلها نیز در نقاط مختلف منطقه برپا خواهد شد.