باغ‌موزه هرندی قابل واگذاری نیست/ توسعه مکان باغ‌موزه هرندی در دستور کار است
باغ‌موزه هرندی قابل واگذاری نیست/ توسعه مکان باغ‌موزه هرندی در دستور کار است
اقتصادوتجارت : قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌‌فرهنگی‌ کشور گفت: باغ‌موزه هرندی قابل واگذاری نیست اما منزلی که در بیرون از محوطه این موزه قرار دارد، در مزایده قرار داده شده است.

علی دارابی در بازدید از موزه هرندی کرمان با اشاره به واگذاری‌هایی که در مزایده صندوق احیاء مطرح شد، گفت: باغ‌موزه هرندی قابل واگذاری نیست اما منزلی که در بیرون از محوطه این موزه قرار دارد، در مزایده قرار داده شده و شاید اطلاع‌رسانی در ابتدا درست انجام نشده است.

معاون میراث‌فرهنگی کشور افزود: بنای توسعه مکان باغ‌موزه هرندی را داریم و اخیراً بعد از بازدید بنده و بازدیدی که استاندار داشتند، برای مرمت و ساماندهی این بنای تاریخی، بودجه و اعتباراتی را از محل بودجه معاونت میراث اختصاص دادیم زیرا این مکان، آثار فراوان اما محدودیت جا دارد.

او بیان کرد: استان کرمان دارای آثار تاریخی فوق‌العاده‌ای است و امسال هم در اجلاس یونسکو که در عربستان برگزار می‌شود، ۵۶ کاروانسرای کشور در آستانه ثبت قرار دارد که ۲ مورد متعلق به کرمان بوده و کرمان بر قله ایستاده است.

دارابی ادامه داد: این استان به لحاظ میراث‌فرهنگی، جاذبه های گردشگری و صنایع‌دستی متنوع و بسیار زیباست و از این جهت معاونت میراث‌فرهنگی برنامه های گسترده ای برای این حوزه دارد.

او گفت: یکی از برنامه‌های اصلی این است که استان کرمان جزء مقاصد اصلی گردشگری در داخل و خارج کشور قرار گیرد.