بازرسی ویژه از معادن زغال‌سنگ کشور آغاز شد
بازرسی ویژه از معادن زغال‌سنگ کشور آغاز شد
اقتصادوتجارت : معاون اکتشاف و بهره‌برداری ایمپاسکو گفت: بازرسی ویژه از معادن زغال‌سنگ کشور با اولویت پنج استان کرمان، خراسان جنوبی، سمنان، گلستان و مازندران آغاز شد.

به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، شهرام ادیب معاون اکتشاف و بهره‌برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عنوان کرد: در پی حوادث تلخ و ناگوار رخ داده در معدن زغال‌سنگ معدنجو و حساسیت ویژه مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و پس از تفویض اختیار صورت گرفته به شرکت ایمپاسکو، کمیته بازرسی ویژه از معادن زغال‌سنگ کشور شکل گرفت.

وی توضیح داد: در این کمیته با دعوت از ۳۵ نفر از متخصصین و کارشناسان مرتبط از ایمپاسکو، سازمان نظام مهندسی معدن کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلساتی برگزار شد.

ادیب تاکید کرد: بازدید از معادن زغال‌سنگ استانی‌های کرمان، خراسان جنوبی، سمنان، گلستان و مازندران آغاز شده و به زودی گزارش بازرسان ویژه جهت اتخاذ تصمیم به ستاد وزارت صمت ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش‌های مذکور در خصوص ادامه فعالیت، اصلاح ملزومات ایمنی و یا سلب امتیاز از بهره‌برداران معادن زغال‌سنگ تصمیم گیری خواهد شد.

معاون اکتشاف و بهره‌برداری ایمپاسکو در پایان تاکید کرد: لازم است تا مدیران کل استان‌های کشور نهایت همکاری و مساعدت لازم را با بازرسان معرفی شده به انجام رسانند.