امضای تفاهم‌نامه شهرداری تهران با سرمایه گذاران خارجی
امضای تفاهم‌نامه شهرداری تهران با سرمایه گذاران خارجی
اقتصادوتجارت : معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران گفت: تفاهم نامه‌ای میان شهرداری تهران با سرمایه گذاران بخش خارجی برای اجرای پروژه‌های شهری کلانشهر تهران به امضا خواهد رسید.

نشست خبری ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران امروز یکشنبه دوازدهم تیر ماه سال جاری برگزار شد.
 
فلاح در این نشست خبری به تشریح فعالیت نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهران پرداخت و اظهار کرد: کلانشهر تهران با توجه به حجم بافت شهری که دارد نیاز‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف مثل حوزه حمل و نقل (مترو)، پسماند و … دارد.

وی تصریح کرد: روش جاری در حوزه پسماند شهر تهران روشی است که دیگر در بسیاری از کشور‌ها دیگر اجرا نمی‌شود و باید تغییراتی را در جهت به روز شدن آن ایجاد کرد.
 
معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم مشارکت بخش خصوصی را به بخش اجرایی پروژه‌های شهری تهران بیاوریم، باید زیر ساخت‌های آن را آماده کنیم و مشوق‌هابی را برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران فراهم بیاوریم.
 
فلاح همچنین تاکید کرد: زیرساخت و جزئیات ۲۴۱ پروژه احصا شده و در نمایشگاهی که طی روز‌های آینده دایر می‌شود بسترسازی آن آماده شده و عرضه خواهد شد و روز ۱۵ و ۱۶ تیرماه نقطه عطفی در عرضه پروژه‌های شهری شهرداری تهران به شمار می‌رود.
 
وی یادآور شد: با سیستم بانکی هم جلساتی داشتیم تا پروژ‌ها به صورت بانک پذیر به سرمایه گذاران عرضه شود و تفاهم نامه‌ای هم با سرمایه گذاران بخش خارجی به امضا خواهد رسید.