امروز یکی از مهم‌ترین کارهای گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تامین خوراک پتروشیمی بندر امام است
امروز یکی از مهم‌ترین کارهای گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تامین خوراک پتروشیمی بندر امام است
اقتصادوتجارت : مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به قدمت، بزرگی و جایگاه ویژه پتروشیمی بندر امام در صنعت پتروشیمی، یکی از مهم‌ترین کارهای امروز این گروه را تامین کامل خوراک این مجتمع پتروشیمی که دویست هزار تن ظرفیت خالی دارد، عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی عسکری در سفر به ماهشهر به بازدید بخش‌های مختلف پتروشیمی بندر امام از جمله اسکله شماره سه، واحد در حال اورهال See Water و تصفیه خانه مرکزی این مجتمع بزرگ پتروشیمی پرداخت.
مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در این بازدید با بیان اینکه این مجتمع بیش از ده درصد از ظرفیت کل صنعت پتروشیمی و ۲۵ درصد عملکرد گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس را به خود اختصاص داده، گفت: امروز ۸۳۰۰ نفر در پتروشیمی بندر امام مشغول به کار هستند و معتقد هستیم این نیروی انسانی ماهر، توانمند و دلگرم است که می‌تواند ما را به اوج برساند و به توسعه مجتمع شتاب دهد و باید با رفع دغدغه‌های آنها کاری کنیم که بودن آنها یک بودن واقعی و با انگیزه و خلاق در مجتمع باشد.
حمید رضا رستمی با اشاره به تنوع رابطه قراردادی کارکنان با گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و برخی تفاوت‌ها در طبقه‌بندی و پرداخت‌ها، خواستار اجرای سیستم جامع جبران خدمات در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد.
وی درباره برنامه‌های تحولی در حال اجرا در این مجتمع پتروشیمی، اظهار داشت: قدمت پتروشیمی بندر امام و برخی مشکلات فنی ناشی از این قدمت، ما را وادار کرد به سمت نوسازی و تحول است مجتمع در قالب برنامه پتروشیمی بندر امام جدید برویم که کارهای بسیار خوبی در این خصوص با همت شبانه روزی متخصصان و کارکنان مجتمع انجام شده است.
مدیرعامل پتروشیمی بندر امام، تعمیرات اساسی همه واحد‌های این مجتمع، شناسایی ۱۳۵ هزار نقطه با ریسک بالا در بندر امام و آغاز عملیات رفع و اصلاح این نقاط پرریسک از سال گذشته و هم نوسازی واحد‌های مجتمع از سال گذشته‌، گفت: امروز پتروشیمی بندر امام در نگهداری و تعمیرات به یک الگو در سطح گروه و حتی صنعت تبدیل شده، خوشبختانه نوسازی واحد‌های کیمیا و بسپاران انجام شده و نوسازی فرآورش نیز در حال انجام است.
محمدرضا سلیمان‌زاده، مدیر تولید و زنجیره تامین گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم در این بازدید با اشاره به ظرفیت شش و نیم میلیون تنی پتروشیمی بندر امام، چالش بزرگ این مجتمع را کمبود خوراک عنوان کرد و افزود: پتروشیمی بندر امام مهم‌ترین شرکت ما از نظر زیرساختی است و‌ باید هم به فکر رفع این کمبود خوراک باشیم و هم به فکر جوانسازی و نوسازی این مجتمع که البته کارهای خوبی در این زمینه در حال انجام است.
بیژن چگنی رییس هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم با تمجید از اقدامات انجام شده در پتروشیمی بندر امام، گفت: این مجتمع از یک سو برای صنعت به لحاظ پشتیبانی و تامین خوراک سایر مجتمع‌ها و قدمت نقش پدری دارد و برای مردم به لحاظ نقش مهمی که در رفع مشکلات مردم و نقش فعال در حوزه مسیولیت اجتماعی همواره داشته و آن جمله مهربانی و یاریگری نقش مادری دارد.
وی تداوم تولید، بازسازی و چابک‌سازی پتروشیمی بندر امام و توجه به کارکنان پتروشیمی بندر امام را از نکات مهمی دانست که باید به آن توجه ویژه کرد.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم در این دیدار با تقدیر و تشکر از زحمات مهندسان، کارشناسان و کارگران و همچنین مدیران پتروشیمی بندر امام، گفت: این مجتمع با این بزرگی و طراحی کامل، مانند یک شهر پتروشیمی است و مصداق این شعر است که آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری.
علی عسکری پیوند پتروشیمی بندر امام با صنایع پایین دستی را زمینه‌ساز یک‌تحول بزرگ دانست و گفت: اگر کار به پایین دستی سپرده شود زمینه‌ساز یک اتفاق انقلابی است و ما به دنبال این هستیم که یک شهر پایین دستی در ماهشهر ایجاد کنیم، در این منطقه هم خوراک لازم وجود دارد و هم نیروی انسانی متنوع.
وی تاکید کرد: امروز یکی از مهم ترین کارها در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس باید تامین کامل خوراک مجتمع پتروشیمی بندر امام باشد و برای این مهم، کارگروهی ایجاد خواهیم کرد تا مشکل خوراک را حل کنیم و برای رفع این مشکل اگر نیاز به سرمایه‌گذاری جدید باشد، انجام خواهیم داد.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: این مجتمع با این ظرفیت یکی از بسترهای پرورش برای نیروهای مومن خوش فکر انقلابی متخصص است و تعمیرات اساسی انجام شده و در حال انجام با این حجم و همچنین نوسازی انجام شده در این مجتمع یک کار پهلوانانه است که از دست اندرکاران این فعالیت‌ها تشکر می‌کنم.