الگوبرداری از مراکز مهارت‌آموزی کوثر تهران برای دیگر کلان‌شهرهای کشور
الگوبرداری از مراکز مهارت‌آموزی کوثر تهران برای دیگر کلان‌شهرهای کشور
اقتصادوتجارت : به منظور آشنایی و انتقال تجربیات مدیریت شهری در راه‌اندازی مراکز مهارت‌آموزی کوثر، اعضای شورای شهر کلان‌شهرهای کشور از یکی از این مراکز در منطقه 12 بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، ظهر امروز، پنج‌شنبه، ۱۴ بهمن‌ماه، بازدید ۵۰ تن از بانوان اعضای شورای شهر کلان‌شهرهای کشور از مرکز مهارت‌آموزی کوثر «آی‌نور بی‌بی» با حضور سوده نجفی، عضو هیأت‌رئیسه و عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس‌احسان، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این شورا، امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲، معاونان و برخی مدیران شهری این منطقه انجام شد.
در این بازدید که با هدف انتقال تجریبات مدیریت شهری تهران در راه‌اندازی مراکز مهارت‌آموزی کوثر انجام گرفت، شمس‌احسان نخست به معرفی مختصری از برنامه‌های شهرداری تهران در ستاد توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و نوع فعالیت‌های مراکز مهارت‌آموزی کوثر در این حوزه پرداخت؛ سپس یزدی، شهردار منطقه ضمن خیرمقدم به مهمانان، مرکز کوثر آی نور بی‌بی را از مراکز فعال شهر تهران خواند و استفاده از بانوان سرپرست خانوار به عنوان نیروی کار در این مرکز را نقطه قوتی برای این مجموعه دانست.
در ادامه، آیین‌نامه شکل‌گیری مراکز کوثر برای مهمانان تشریح و فرایند حمایت از زنان سرپرست خانوار، همچنین تهیه بانک اطلاعاتی از آنان در سامانه ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران توضیح داده شد. در پایان مقرر گردید توانایی‌ها و تجربیات شهرداری تهران در حوزه زنان سرپرست خانوار به‌ویژه در مراکز مهارت‌آموزی کوثر با دیگر کلان‌شهرهای کشور به اشتراک گذاشته شود.
مرکز مهارت‌آموزی کوثر آی‌نور بی‌بی واقع در خیابان نوفل لوشاتو از مراکز موفق و فعال در حوزه پوشاک نوزاد به شمار می‌رود. تولیدات پوشاک این مرکز با وجود ۳۰ نیرو که از خدمات بیمه و مزایا مطابق قوانین وزارت کار برخوردارند، در همه دوره‌های نمایشگاه زنان و تولید ملی، موفق به کسب رتبه برتر از نظر کیفیت و خدمات پس از فروش شده است.