طبق مصوبه مجمع، سود نقدی ۳۴۰ تومانی به ازای هر سهم (معادل ۳۴۰۰ ریال) برای سهامداران پتروشیمی نوری تعیین شد. همچنین مبلغ ۱۹۰۰ میلیارد ریال به حوزه مسئولیت اجتماعی اختصاص یافت.
رشد فروش، رکورد در تولید، افزایش سودآوری
در بخش گزارش عملکرد، «غلامرضا جمشیدی» مدیرعامل پتروشیمی نوری با ارائه تحلیلی از عملکرد مالی و عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۳، اعلام کرد که این شرکت موفق به تولید بیش از ۴.۸ میلیون تن محصول شد؛ رقمی که رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال پیش را نشان میدهد.
وی افزود: «ما در چهارماهه نخست امسال توانستیم تولید را به ۱۱۶ درصد ظرفیت اسمی برسانیم و فروش شرکت نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزایش یافت.»
بر اساس این گزارش، سود عملیاتی شرکت به ۳۱ هزار میلیارد تومان، سود ناخالص به ۴۱ هزار میلیارد تومان و سود خالص به ۲۵.۴ هزار میلیارد تومان رسید. در تمام این شاخصها، شرکت موفق به ثبت رکوردهای تاریخی شد. همچنین سود خالص دلاری نوری بیش از ۴۶۰ میلیون دلار بوده که بالاتر از میانگین ششساله ارزی شرکت است و نشاندهنده ثبات عملکرد آن در بازارهای بینالمللی است.
سرمایهگذاری در زنجیره ارزش و توسعه بازارها
جمشیدی با اشاره به راهبرد تنوعبخشی و تکمیل زنجیره ارزش شرکت گفت: «در راستای توسعه فعالیتها، شرکت اقدام به خرید پتروشیمی هنگام، هرمز و بخشی از سهام پتروشیمی اروند کرده است.» وی ارزش دارایی پتروشیمی هنگام را دستکم ۸۰ هزار میلیارد تومان و سهم نوری در این مجموعه را حدود ۲۰ همت برآورد کرد.
به گفته وی، شرکت اکنون مالک ۶۷ درصد از سهام پتروشیمی هرمز است که در مرحله اول، ۲۷ درصد آن به یکی از شرکتهای درون هلدینگ خلیج فارس واگذار خواهد شد.
برنامهریزی برای بهبود خوراک و بهرهبرداری پروژهها
مدیرعامل نوری با اشاره به چالشهای مربوط به کیفیت خوراک اظهار داشت: «با توجه به افت فشار در میدان پارس جنوبی، همکاران فنی شرکت با اقدامات پیشگیرانه، به بهبود کیفیت خوراک از طریق کنترل سولفور، ارتقای پالایشگاهها و افزودن سبدهای خوراکی جدید پرداختهاند.»
همچنین جمشیدی اعلام کرد که واحدهای پتروشیمی هنگام و شیرینسازی خوراک در ماههای شهریور و مهر ۱۴۰۴ به بهرهبرداری خواهند رسید. بهمنظور تسریع روند اجرا، فعالیتها بهصورت شبانهروزی و با راهاندازی شیفت شب در حال انجام است.
چشمانداز پیشرو: توسعه محصولات، رشد بازار داخلی و صادرات
در بخش پایانی، جمشیدی بر تمرکز شرکت برای توسعه بازارهای هدف با اتکا بر تنوع سبد محصولات و تکمیل زنجیره ارزش تأکید کرد و گفت: «نوری در تلاش است سهم خود را در بازارهای داخلی و بینالمللی افزایش دهد و جایگاه رقابتی خود را تثبیت کند.»
در پایان مجمع، سازمان حسابرسی بهعنوان حسابرس رسمی و روزنامههای “دنیای اقتصاد” و “ایران” به عنوان روزنامههای رسمی شرکت انتخاب شدند.