اعطای گواهینامه بین‌المللی به متخصصان خبره بهره‌وری کشور
اعطای گواهینامه بین‌المللی به متخصصان خبره بهره‌وری کشور
اقتصادوتجارت : اولین نشست سه‌جانبه سازمان ملی بهره‌وری ایران با دبیرخانه APO و بنگاه بهره‌وری مالزی (MPC) با موضوع هماهنگی پروژه «استقرار نهاد اعتباربخشی و صدور گواهی APOدر سازمان ملی بهره‌وری ایران» امروز با حضور اعضای تیم راهبری و اجرایی این پروژه برگزار شد.

این پروژه در راستای چشم‌انداز ۲۰۲۵ سازمان بهره‌وری آسیایی و با هدف توانمندسازی کشورهای عضو، مبنی بر تقویت و توانمندسازی سازمان‌های ملی بهره‌وری و نهادسازی بهره‌وری، طراحی و اجرا می‌شود.

به این منظور مقرر شد، این پروژه به شکل سه‌جانبه، در ۴ فاز مجزا با همکاری مالزی به علت تجربیاتی که در استقرار این نهاد دارد اجرایی شود.

تاکنون کشورهای مالزی و ویتنام موفق به استقرار چنین نهادی و اخذ صلاحیت برای اعتبار بخشی و صدور گواهی شده‌اند و کشورهای اندونزی، هند، مغولستان و پاکستان در حال طی مراحل لازم هستند.

ایران نیز پروژه خود را با همین مضمون طی جلسه امروز کلید زده است.

قرار است در قالب این پروژه، متخصصان بهره‌وری در سه سطح متخصص، متخصص ارشد و متخصص خبره در کشور شناسایی و به آنها گواهینامه معتبر بین‌المللی اعطا شود.

لازم به ذکر است در این نشست دکتر میرسامان پیشوایی سرپرست سازمان ملی بهره‌وری ایران و جمعی دیگر از مدیران این سازمان حضور داشتند.