اختصاص شماره تلفن واحد برای اعزام واحدهای امدادی
اختصاص شماره تلفن واحد برای اعزام واحدهای امدادی
اقتصادوتجارت : رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز پروژه راه اندازی مرکز اعزام مشترک و شماره تماس واحد امدادی (SOS) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پدرام قودجانی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا وجود شماره واحد امدادی یکی از الزامات در سیستم مدیریت حوادث و شرایط اضطرار است ، افزود: ایجاد این خدمت ضمن جلوگیری از بلاتکلیفی شهروندان در تماس با دستگاه های امدادی و خدمات رسان، سبب اطلاع سریع حوادث، اعزام همزمان تيم های امدادی مورد نیاز، ارائه خدمات فوريتي به شهروندان در كوتاه ترين زمان ممكن (زمان طلايي) و در نهايت سرعت بخشي به نجات جان و مال شهروندان می شود.
وی افزود: موضوع راه اندازی مرکز اعزام مشترک و شماره تماس واحد امدادی (SOS) سوم آذرماه سال گذشته در نخستین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در دولت سیزدهم با حضور وزیر کشور مصوب و به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مأموریت داده شد تا با مشارکت سازمان ها و دستگاه های ذیربط نسبت به راه اندازی این شبکه اقدام نماید. شهردار تهران نیز این موضوع را یکی از کلان پروژه های شهر تهران تعیین کرده است.
قودجانی با اشاره به تاثیر مثبت این اقدام بر کیفیت خدمت رسانی به شهروندان ، عنوان کرد: این طرح به صورت پایلوت در شهر تهران اجرا و پس از رفع موانع و چالش های اصلی و تسهیل فرآیند اجرا، قابل توسعه و بهره برداری در سراسر کشور خواهد بود.
وی تصریح کرد: مدت زمان تقریبی اجرای این طرح در صورت انجام حمایت های لازم دو سال خواهد بود که ۶ ماه از این زمان به بررسی تجارب داخلی و بین المللی، بررسی و یکسان سازی رویه اقدام دستگاه ها و انجام مطالعات لازم اختصاص خواهد یافت. به همین منظور برابر برنامه ریزی های صورت گرفته مطالعات اولیه این کلان پروژه با مشارکت مرکز مطالعات شهرداری تهران، نمایندگان ذیربط دستگاه های امدادی و خدمات رسان و متخصصین و اساتید دانشگاه در قالب هیئت اندیشه ورز در هفته پایانی فروردین ماه برگزار و با توجه به گستردگی اقدامات مورد نیاز جلسات به صورت هفتگی تداوم خواهد داشت.
وی ابراز امیدواری کرد که با تحقق و اجرایی سازی این خدمت گام مؤثری در جهت تسهیل فرآیند امداد رسانی و خدمت به شهروندان برداشته شود.