اجراي طرح هاي شاخص براي توسعه زیرساخت‌ها و محیط کار در هلدينگ پتروپالايش اصفهان / با اجراي بيش از ۱۰۰ طرح در شهرك شهيد منتظري اين محل به مدرن ترين وشاخص ترن شهرك هاي كشورتبديل شد
اجراي طرح هاي شاخص براي توسعه زیرساخت‌ها و محیط کار در هلدينگ پتروپالايش اصفهان / با اجراي بيش از ۱۰۰ طرح در شهرك شهيد منتظري اين محل به مدرن ترين وشاخص ترن شهرك هاي كشورتبديل شد
اقتصادوتجارت : معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت و مدیر روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، در دومین گفتگوی اختصاصی خود با خبرنگارواحد رسانه روابط عمومی و بین اللمل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ، درباره طرح ها و اقدامات بهبود حوزه معاونت سرمایه انسانی و توسعه مدیریت پالایشگاه اصفهان گفت:پروژه ها و اقدامات بهبود حوزه معاونت سرمایه انسانی و توسعه مدیریت را می توان به چند دسته تقسیم بندی کرد که از جمله توسعه زیرساخت‌ها و محیط کار، توسعه و حمایت از کارکنان،بهره‌وری و اثربخشی سازمانی و توسعه زیرساخت‌ها و محیط کار است .

به گزارش خبرنگار واحد رسانه روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ، محمد ده بیدیان، با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه انسانی و توسعه مدیریت، طرح های مربوط به توسعه زیرساخت‌ها و محیط کار با اهداف مختلفی انجام می‌شوند که عمدتاً بر بهبود کیفیت زندگی کاری و افزایش بهره‌ وری کارکنان متمرکز است افزود: این اهداف شامل ارتقاء رفاه کارکنان در راستای بهبود فضای فیزیکی محیط کار، مانند فضای سبز و امکانات رفاهی، تسهیل ارتباطات و همکاری طراحی فضاهای کاری به گونه‌ای که تعامل و همکاری بین کارکنان را تسهیل نماید، افزایش بهره‌ وری و پشتیبانی از سلامت و ایمنی کارکنان، تقویت هویت سازمانی برای ایجاد فضایی که نمادی از فرهنگ و ارزش‌های سازمانی باشد و به کارکنان احساس تعلق خاطر بیشتری دهد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش اجرای طرح های مربوط به توسعه زیرساخت‌ها و محیط کار در هلدینگ پتروپالایش اصفهان تاکنون اقدامات شاخص و موثری انجام شده است گفت: پالایشگاه اصفهان با عمر بیش از ۴۵سال در محوطه داخلی نیازمند بازسازی و بهسازی محوطه ها و ساختمان های صنعتی و اداری بود. اضافه شدن واحدهای جدید و بالطبع اضافه شدن نیروی انسانی، نیاز به افزایش زیر بنای اداری و عملیاتی داشت گه در این زمینه با دستور مدیر عامل محترم شرکت اقدامات بازسازی و بهسازی زیادی تعریف و در ساختمان های ستادی و عملیاتی و اتاق های کنترل انجام شد که هم اکنون برخی از این طرح ها در حال اجرا و ادامه دارد .

ده بیدیان، درباره اقدامات بازسازی و بهسازی شهرک شهید منتظری و اسکان پرسنل در این محل افزود:شهرک شهید منتظری با وسعت ۳۰۰ هکتار در سال هایی نه چندان دور، تصویرحصاری افسرده و بی جان با درصد بالایی از منازل خالی از سکنه بود که بنا بر قوانین جاری شرکت امکان تحویل به پرسنل غیر رسمی هم درآن فراهم نبود. از طرفی به دلیل عدم اسکان و بودجه پایین این شهرک منازل ، آپارتمان ها و محوطه های آن نیز از وضعیت مناسبی برخوردار نبود. اما پس از حضور دکتر محسن قدیری به عنوان مدیر عامل تحول گرا در شرکت ، منازل مسکونی به کارکنان غیر رسمی نیز واگذارشد وطرح های بازسازی و بهسازی شهرک شهید محمد منتظری یکی پس از دیگری به مرحله اجرا در آمد.

معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت و مدیر روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان،ادامه داد:با عملیاتی شدن تیم پروژه و بسیج کلیه زیرمجموعه های حوزه معاونت سرمایه انسانی و بکارگیری کلیه امکانات شرکت، این شهرک حیاتی تازه گرفت . فرهنگ و هنر اصیل ایرانی جانی دوباره به این ساختمان ها بخشید وبا اتمام بیش از ۱۰۰ برنامه و پروژه در کمتر از ۲ سال این شهرک به یکی از مدرن ترین، زیباترین و شاخص ترن شهرک های کشور تبدیل شد.

وی تاکید کرد: پروژه های انجام شده در شهرک شهید محمد منتظری با نظر کارگروه های تخصصی در چهار گروه تعمیراتی، رفاهی، زیباسازی و ایمن سازی انجام شد که هدف از اجرای این طرح ها افزایش انگیزه و رضایتمندی کارکنان هلدینگ پتروپالایش اصفهان بود.

معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت هلدینگ پتروپالایش اصفهان همچنین به توسعه فضای فیزیکی درمانگاه های مستقر در پالایشگاه اصفهان و شهرک شهید منتظری اشاره کرد و بیان داشت: در شهرک شهید محمد منتظری برای توسعه فضای سبز ۱۰۰ هزاراصله درخت و درختچه تا سال ۱۴۰۲ کاشته شد و گلخانه تولید نشاء گل فصلی و آپارتمانی دراین شهرک احداث گردید.

ده بیدیان اضافه کرد: از دیگر اقدامات هلدینگ پتروپالایش اصفهان در راستای توسعه فضای سبز در این شرکت مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت درکشوربود که سهم این شرکت کاشت ۱۰۰۰ هکتاربذر (بادام اسکوپاریا) در زمین دلتا چشمه لادوزخ در سال ۱۴۰۲ بود که با تلاش جهادی کارکنان هلدینگ پترو پالایش اصفهان در کمتر از ۲ ماه طرح کاشت ۱۰۰۰ هکتار بذر درخت بادام اسکوپاریا در هلدینگ پترو پالایش اصفهان به اتمام رسید.

وی تصریح کرد:عملیات گود برداری با ۷ بیل مکانیکی به گونه ای انجام شد که همزمان عملیات حفر و کاشت نهال به صورت شبانه روزی توسط نیروهای هلدینگ پترو پالایش اصفهان صورت گرفت.

ده بیدیان گفت:درخت بادام اسکوپاریا آب بری بسیار پائینی دارد، می تواند خود را با شرایط محیط وقف دهد ودر بدترین شرایط حدود ۹۰ میلی متر بارندگی سالانه که انجام شود این بذر رشد خواهد کرد. شرایط فیزولوژی این گیاه به گونه ای است که در طول دوره ۳ یا ۴ ساله به رشد می رسد. درخت بادام اسکوپاریا نقش مهمی در تولید اکسیژن برای منطقه دارد.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در توسعه زیرساخت‌ها و محیط کار در هلدینگ پتروپالایش اصفهان را بهره برداری از مرکز منابع یادگیری و مرکز آموزشی شهید آرمان،مدیریت پسماند و تفکیک از مبدأ و فرهنگ سازی در این زمینه،اجرای اقدامات کنترل ترافیکی برای حمل و نقل مناسب تر ناوگان متعلق به شرکت،اجرای طرح دوچرخه هوشمند وتوسعه اماکن و فضای ورزشی عنوان کرد.

معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت و مدیر روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ، در ادامه به مسئله سلامت و توسعه اماکن ورزشی برای رفاه حال کارکنان این شرکت اشاره کرد و افزود:یکی از اقداماتی که حوزه معاونت سرمایه انسانی در زمینه توسعه زیر ساخت ها با هدف افزایش بهره وری و پشتیبانی از سلامت کارکنان انجام داده است توسعه اماکن ورزشی و به طبع توسعه فعالیت ها ورزشی و اجرای مکانیزم های تشویقی برای ترویج فرهنگ ورزش ، سلامتی و شادابی برای کارکنان و خانواده های آنان است که شامل ساخت و راه اندازی ساختمان امور اداری ورزش، ساخت و راه اندازی سالن اسکیت، ساخت و راه اندازی زمین چمن مصنوعی،بازسازی و راه اندازی سالن تیراندازی،ساخت زمین پینت بال،ساخت سالن جدید بدنسازی، ساخت زمین تنیس خاکی، باز سازی و ساخت استخر، برنامه ریزی برای ساخت سالن بازی های رایانه ای و بیلیارد را از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه دانست.

وی افزود: توسعه فعالیت های ورزشی هلدینگ پترو پالایش اصفهان با هدف توسعه فرهنگ ورزش کارکنان و خانواده ها، ارتقاء سلامت عمومی تشویق و ترغیب به فعالیت مستمر و مشارکت در فعالیت های ورزشی و حمایت از ورزش قهرمانی به منظور توسعه برند شرکت در مجامع قهرمانی اقدامات موثری انجام داده است. در این مدت کارکنان و تیم های ورزشی شرکت موفق به کسب عناوین و افتخارات ورزشی در رشته های مختلف ورزشی شده اند که شامل راهیابی تیم فوتسال آقایان از لیگ یک کشور به لیگ برتر،راهیابی تیم فوتسال بانوان از لیگ یک کشور به لیگ برتر، راهیابی تیم بسکتبال آقایان پالایش نفت به لیگ ملی، راهیابی تیم بسکتبال بانوان به لیگ دو کشور،قهرمانی تیم فوتسال کارگری پالایش نفت اصفهان در مسابقات استانی در دو سال متوالی ، راهیابی تیم کارگری فوتسال به مسابقات کشوری ، شرکت درمسابقات کارگری شطرنج استان و کسب مقام های انفرادی ، شرکت در تورنمنت کاراته کشور و کسب مقام های انفرادی (تهران)،شرکت در مسابقات دارت کشوری و کسب مقام های انفرادی ، کسب مقام سوم فوتبال لیگ برتر استان وشرکت در مسابقات جانبازان پالایش و پخش و کسب مقام های انفرادی تنیس و شطرنج بوده است.