ائمه جمعه در مسکن کوچک متراژ به صدای مردم گوش دهند
ائمه جمعه در مسکن کوچک متراژ به صدای مردم گوش دهند
اقتصادوتجارت : نماینده مجلس با اشاره به اظهارات امام جمعه محترم البرز درباره مسکن کوچک متراژ، تاکید کرد که این نظرات نظر کارشناسی ایشان است و‌باید در بخش مسکن مطابق خواسته مردم گام برداریم و از ائمه جمعه خواست که با نمایندگان و کارگزاران نظام همسو شوند تا مشکلات مردم در بخش مسکن حل شود.

حجت السلام سید سلمان ذاکر ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت:”واقعاً اگر به گرفتاری‌های مردم در این حوزه نگاه کنیم، باید به فکر آن‌ها باشیم و صدای آن‌ها را به گوش مسئولان برسانیم.”

این نماینده با بیان اینکه بسیاری از مردم به دنبال رفاه زیاد نیستند و تنها خواهان تأمین نیازهای اولیه خود هستند، ادامه داد:”مردم می‌گویند ما نمی‌دانیم زن و بچه‌ خود را کجا اسکان دهیم. فاصله بین محیط کار و محل سکونت آن‌ها به حدی زیاد است که نمی‌توانند به موقع به محل کار خود برسند. همچنین، مشکلاتی در پرداخت اجاره بها دارند.”

وی گفت: مسکن در حال حاضر به عنوان یک نیاز ضروری برای همه ملت ایران مطرح است. نماینده مجلس با اشاره به استفاده از واژه “جهش” در قانون تولید مسکن، بر اهمیت این بخش تاکید کرد و گفت: “تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام و همچنین پیگیری‌های شهید رئیسی مبنی بر تولید چهار میلیون واحد مسکونی، نشان‌دهنده اهمیت و کمبود بخش مسکن است.”

اگرچه ممکن است تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال به آسانی محقق نشود، اما این هدف به خوبی نیاز به اقدام جدی را نمایان می‌سازد. این نماینده با اشاره به اینکه بسیاری از مردم کیفیت را بر کمیت ترجیح می‌دهند، افزود: “آن‌ها حاضرند در واحدهای کوچک متراژ ۲۰، ۲۵ و ۳۰ متری زندگی کنند، اما در واحدهای اجاره‌ای که از نظر ایمنی، محیط زیستی و کیفیت در سطح پایینی هستند، زندگی نکنند.”

او همچنین به مشکلات خاص جوانان اشاره کرد و گفت: “خانه ۲۵ متری به مراتب از زندگی در بافت‌های فرسوده بهتر است. نباید جوانان از بنگاهی به بنگاه دیگر برای جستجوی خانه اجاره‌ای بروند. این در شان ملت ایران نیست.”

این نماینده همچنین به چالش‌های متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: “در حال حاضر بسیاری از متقاضیان این طرح در مانده‌اند. اگر برخی از واحدها، مثلاً ۲۵ متری، ساخته می‌شد، تأمین آورده برای متقاضیان آسان‌تر بود و آن‌ها ملزم به پرداخت ۴۰ میلیون تومان در ابتدای امر نمی‌شدند.”

او در پایان تاکید کرد: “نباید با بهانه‌هایی مانند ‘در شان مردم ما نیست’ مانع ساخت واحدهای کوچک متراژ شویم. حاکمیت باید نسبت به تولید مسکن در متراژهای متنوع، شامل مسکن کوچک و بزرگ، اقدام کند.”

وی همچنین به لزوم ساخت مسکن‌های استیجاری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: “می‌توان واحدهای متنوع برای جوانان تولید کرد و در قالب اجاره به شرط تملیک به آن‌ها واگذار کرد. بنابراین، ساخت واحدهای کوچک متراژ به معنی درک نیازهای جوانان است.”