آماده باش شبانه روزی مددسراهای سیار و خودروهای حامی شهر همزمان با برودت هوا و احتمال بارندگی در پایتخت
آماده باش شبانه روزی مددسراهای سیار و خودروهای حامی شهر همزمان با برودت هوا و احتمال بارندگی در پایتخت
اقتصادوتجارت : بر اساس پیش‌بینی اداره هواشناسی، دمای هوای تهران تا چهارشنبه این هفته ۱۱درجه کاهش پیدا خواهد کرد و آسمان پایتخت بارانی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، با توجه به این وضعیت، مددسراهای سیار فصلی در ۵ نقطه مهم تهران از جمله میدان آزادی، مرقد امام خمینی(ره)، میدان راه آهن، میدان شوش و میدان امام حسین(ع) مستقر خواهند شد تا سرپناهی موقت برای افراد بی خانمان، در راه مانده، کارگران فصلی و… باشند.

🔻همچنین بیش از ۵۰ خودرو فوریت های خدمات اجتماعی حامی شهر به صورت سه شیفت در سطح شهر تهران در حال رصد و گشت زنی معابر و خیابان ها خواهند بود تا در صورت مشاهده افراد کارتن خواب و بی سرپناه نسبت به انتقال این عزیزان به مددسراهای مناطق ۲۲ گانه اقدام نمایند.

🔻به گفته سید محمد نقیب مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، شهروندان خوب تهرانی می توانند در صورت مشاهده افراد بی سرپناه و کارتن خواب این موضوع را به سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران و همچنین شماره تلفن های ۵۵۵۲۲۳۲۲ و ۵۵۰۱۲۳۴۶ سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران اطلاع دهند تا خودروهای حامی شهر بلافاصله به محل اعزام شده و اقدامات لازم برای ساماندهی این آسیب دیدگان اجتماعی را صورت دهند.

🔻نقیب با اشاره به اینکه شهرداری تهران تمهیدات لازم را برای فصول سرما (پاییز و زمستان ۱۴۰۳) پیرامون ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی پایتخت تدارک دیده گفت: شهر لحظه به لحظه رصد می شود و با توجه به اینکه تمامی مددسراهای مناطق ۲۲ گانه تجهیز و توسعه پیدا کرده اند شرایط برای خدمات رسانی به شهروندان آسیب دیده مساعد خواهد بود.

🔻وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۲۰۰ ظرفیت برای ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در مددسراها وجود دارد که در شرایط اضطرار این رقم به ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ نفر خواهد رسید.

🔻نقیب در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری کنونی ظرفیت مددسراهای شهر تهران افزایش صد در صدی داشته است و در این مددسراها خدمات بهداشتی، درمانی، مددکاری، روانشناسی و مشاوره به مددجویان ارائه می شود. لباس مناسب همراه با غذای گرم و امکان استحمام مناسب نیز در مددسراها فراهم است.