آغاز طرح رصد ۳ شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۱۹
آغاز طرح رصد ۳ شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۱۹
اقتصادوتجارت : «طرح رصد» برای سومین سال متوالی در راستای ارزیابی و نظارت بر اجرای پروژه‌های توسعه محلی، احصاء مطالبات شهروندان با حضور محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی ، احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران و همراهی حسین اخگر پور شهردار منطقه19 و مدیران شهری در این منطقه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در ابتدای طرح رصد سه از پروژه های کلان این منطقه از جمله احداث فاز دوم تصفیه خانه خلیج فارس،عملیات لوله گذاری خیابان سهیل مرکزی و بزرگراه آزادگان واحداث، بهسازی و مرمت معابر، پیاده راه خیابان خلازیر جنوبی از پروژه های توسعه محلی بازدید شد.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای تشکیل شورای ششم توجه ویژه به پروژه های توسعه محلی و بودجه و اعتبارات مناطق ۲۲ گانه را مدنظر قرار دادیم تا پروژه ها بر اساس نیازهای شهروندان با رویکرد بودجه ریزی مشارکتی انجام شود افزود: از سال ۱۴۰۰ تا کنون اعتبار بودجه این منطقه پنج برابر شده است.

مظفر با اشاره به اینکه پروژه های زیادی در این منطقه اجرا و فعال است یاد آور شد: به طور متوسط ۴۰ هزار تن آسفالت در بیش از یکصد کوچه،احداث، مرمت و بهسازی پیاده راه ۱۲ هزار متر مربع،تبدیل انهار به کانیو۱۳ هزار متر طول، مناسب سازی معابرو پیاده روها برای تسهیل تردد افراد دارای معلولیت ۳ هزار ۵۰۰ متر مربع، عملیات لوله گذاری برای جمع آوری و ساماندهی آب های سطحی، بازگشایی معبر رحمان به بلوار شقایق و … طی سه سال اخیر انجام شده است .

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند با اشاره به اینکه شورای ششم شهر تهران خدمت به شهروندان را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است افزود: از ۶ هزار طرح توسعه محله ای مصوب شورا تعداد قابل توجهی از پروژه ها در پهنه جنوب شهر اجرا شده و در این منطقه نیز پروژه های توسعه محله ای و مستمر سال جاری ۱۰۰ در صد تکمیل و پروژه های غیر مستمر نیز با پیشرفت ۷۰ درصدی درحال تکمیل است.

وی ادامه داد: افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی، توسعه فضا های فرهنگی و اجتماعی، برپایی جشن های میدانی در مناسبت های مذهبی، ساماندهی کلونی آسیب های اجتماعی و … از دستاوردهای دوره ششم مدیریت شهری است .
اخگر پور شهردار منطقه اظهار کرد : در طرح رصد اعضای شورای اسلامی شهر تهران اهتمام ویژه ای برای احصاء مسائل و مشکلات شهروندان و ارائه راهکارهای تخصصی انجام می دهند و امیدواریم با اخذ مابقی اعتبار و جذب بودجه پروژه های در حال احداث را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

براساس این گزارش در ادامه بازدید از پروژه ها،جلسه هم اندیشی با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، رئیس کمیته بودجه، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و مدیران ارشد منطقه ۱۹ و کنشگران و فعالان اجتماعی محلات سیزده گانه برگزار شد.