مهمترین رویکرد بخش کشاورزی، توسعه کشت قراردادی است
مهمترین رویکرد بخش کشاورزی، توسعه کشت قراردادی است
اقتصادوتجارت : وزیر صمت در حاشیه بازدید از کارخانه ریسندگی ماهوت شمال:مهمترین رویکرد بخش کشاورزی، توسعه کشت قراردادی استوزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه خود به استان گلستان از کارخانه ریسندگی ماهوت شمال بازدید کرد و با حضور در جمع خبرنگاران از تلاش برای توسعه کشاورزی قراردادی در این استان خبر داد.

به گزارش شاتا، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقلیم و خاک بسیار مناسب استان گلستان که مزیت های قابل توجهی برای کشاورزی دارد گفت: یکی از این مزیت ها پنبه است که هم به لحاظ وسعت و هم کیفیت از قدیم در این استان وجود داشته است.

وی با اشاره به تلاش برای توسعه اقتصاد کشاورزی گفت: نمونه واحدی که در آن هستیم می تواند کمک قابل توجهی به این بخش داشته باشد.

فاطمی امین با تاکید بر تلاش برای ترویج کشاورزی قرار دادی گفت: در صورت تعامل و ارتباط دو سویه بین کشاورزان و صنعتگران میتوان گفت که این اتفاق هم به نفع صنعت است و هم به نفع کشاورزی تمتم می شود.

وی در این خصوص افزود: صنعتگران میتوانند نهاده های کشاورزی را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار دهند و از طرف دیگر محصولات آنها را برای صنایع تبدیلی خریداری کنند که این موضوع برای کشاورزان بسیار ارزشمند است چرا که تضمین فروش محصول دارند و هم برای تولید کنندگان مهم است چرا که مواد اولیه آنها تامین می شود.

فاطمی امین در ادامه با قدردانی از سرمایه گذاران و دست اندرکاران واحد تولیدی ریسندگی ماهوت که توانستند در کمتر از دو سال این واحد را به بهره برداری برسانند، افزود: بر اساس اعلام مدیران این واحد تولیدی بناست تا پیوند کشاورزی قراردادی در این واحد بر قرار شود که کار بسیار ارزشمندی است و ما باید همین الگو را در گلستان توسعه دهیم یعنی آنجاهایی که ماده اولیه ای مثل پنبه یا سایر محصولات وجود دارد حلقه های بعدی آن را نیز ایجاد کنیم