قنبرپور: پیش بینی استقرار ۵۴۰ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی پیام
قنبرپور: پیش بینی استقرار ۵۴۰ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی پیام
اقتصادوتجارت : اکبر قنبرپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به اینکه تا به امروز میزبان ۲۶۰ شرکت صنعتی و دانش بنیان در این منطقه هستیم گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم این رقم را در دولت سیزدهم به ۵۴۰ شرکت برسانیم .

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ، «اکبر قنبرپور» مدیر عامل در نشست تخصصی با مدیران شرکت های دانش بنیان که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد ضمن اعلام گزارشی از ظرفیت های موجود در منطقه و اعلام آمادگی برای حمایت از استقرار شرکت های دانش بنیان اضافه کرد: امسال حدود ۷۰ شرکت به صنایع مستقر در این منطقه افزوده می شود.

🔺وی اظهار داشت: با توسعه زیر ساخت ها و واگذاری اراضی به شرکت ها بنا داریم که زمینه هر چه بیشتر استقرار این شرکت را در پیام فراهم کنیم.

🔺وی با بیان اینکه امسال حدود ۵۰ هکتار از اراضی پیام آماده سازی و به شرکت ها واگذار می شود به مزیت های استقرار در این منطقه اشاره کرد و افزود: معافیت های گمرکی، استقرار گمرک در منطقه و از سوی دیگر وجود انبارهای عمومی و امکان ایجاد انبارهای اختصاصی از جمله مزیت های این منطقه به شمار می رود.

🔺قنبرپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم بهره مندی شرکت های مستقر در پیام از معافیت های شعاع ۱۲۰ کیلومتری تاکید کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین به همین منظور در پیام برنامه ریزی هایی برای تحقق این شعار انجام شده است.

🔺وی ادامه داد: با تحقق این برنامه ها در سال جاری به دنبال این هستیم که میزان استقرار شرکت های دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از هشت درصد به ۲۰ درصد برسانیم.

🔺مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تاکید کرد: جذب شرکت های دانش بنیان جدید و از سوی دیگر کمک به شرکت های مستقر در منطقه با ارائه آموزش های لازم و تبدیل آنها به دانش بنیان از جمله برنامه هایی است که برای توسعه شرکت های دانش بنیان در پیام در حال اجرایی کردن آن هستیم.

🔺قنبرپور در بخش پایانی سخنان خود به ایجاد مرکز نوآوری در منطقه ویژه اقتصادی پیام با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: همچنین ایجاد خانه صنایع خلاق در این منطقه به خصوص صنایع مرتبط با حوزه آی.تی و آی.سی.تی در برنامه های ما قرار گرفته است.