×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ مهر - ۱۳۹۹  
true
true
شرایط همکاری بیمه سلامت در گسترش خدمات تله مدیسین

 فرزین در گفت و گو با خبرنگار آی هینا گفت: سازمان بیمه سلامت به شرط فراهم شدن زیر ساخت های قانونی ویژه خویش، آمادگی همکاری در تحقق پوشش  و گسترش بیمه‌ای خدمات تله مدیسین یا پزشکی از راه دور را دارد؛  بویژه آنکه  بهره مندی از این پتانسیل می تواند در راستای کنترل فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از انتقال بیماری کووید ۱۹ موثر و مفید باشد.

وی افزود: در کتاب ارزش‌های نسبی که تمامی خدمات و مراقبت‌های سلامت قابل ارائه در کشور در آن گردآوری شده است، کد های خدمات غیر حضوری پزشکی شامل تلفنی و ارزیابی آنلاین ارائه گردیده که هر دو فاقد پوشش بیمه می باشد و باید در پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار گیرد.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: مهم‌ترین نکته در گسترش خدمات تله مدیسین و پزشکی از راه دور این است که به لحاظ قانونی مراجع ذی‌صلاح مانند تولیت نظام سلامت و سازمان نظام پزشکی آن را در تعاریف خود بپذیرند.

وی با بیان اینکه خدمات تله مدیسین به صورت تلفنی و موبایلی انجام می‌شود و دغدغه اصلی شیوه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک است تصریح کرد: فرد پس از دریافت خدمت به شکل تله مدیسین، نسخه الکترونیکی خود را در قالب کد HID دریافت کرده که با ارائه این کد به داروخانه می‌تواند داروهای خود را دریافت کند.

فرزین اظهار داشت: زیر ساخت فنی انجام این فرایند تا ۸۰ درصد فراهم است، در صورتی که تصمیم قاطع بر گسترش خدمات تله مدیسین باشد امکان اینکه  در اندک زمانی بتوان این ظرفیت را به ۱۰۰ درصد رساند وجود دارد.

این مقام مسئول در سازمان بیمه سلامت گفت: با توجه به این نکته که اصولا خدمات تله مدیسین تا چه میزان در کشور پذیرفته شده است، می توان گفت از منظر فنی بیمه سلامت زیر ساخت نسخه نویسی الکترونیک را در ۲۳۳ شهرستان فراهم آورده؛ ضمن اینکه زیرساخت مذکور در سایر شهرستان‌ها هم موجود است، البته فقط در سال ۹۸ چیزی حدود ۲ میلیون نسخه الکترونیک در همین ۲۳۳ شهرستان تولید شده است.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت افزود: می بایست تدابیری برای زیر ساخت‌های تایید کد ملی شخص وجود داشته باشد، تا در این مسیر از بروز تخلف یا اشتباه پیشگیری شود؛ البته لازم به ذکر است که انجام فرایند خدمات تله‌مدیسین صرفا وابسته به داشتن پرونده الکترونیک سلامت نیست.

وی تاکید کرد: از سال گذشته که سازمان بیمه سلامت پروژه‌های نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را در سطح کشور شروع کرد، به نوعی زیرساخت لازم جهت ارائه خدمات تجویزی توسط پزشکان بدون حضور فیزیکی بیمار نیز فراهم شد که از آن زمان بحث تله مدیسین و پزشکی از راه دور تا حدودی مورد نظر سازمان قرار گرفت.

فرزین تاکید کرد: از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ در سطح کشور، نیاز به استفاده از ظرفیت تله مدیسین جهت کنترل فاصله گذاری اجتماعی و متوقف کردن چرخه انتقال بیماری اهمیت بیشتری پیدا کرد و سازمان بیمه سلامت هم پیشنهاد تعمیم پوشش بیمه‌ای این خدمات را به وزیر بهداشت ارائه داد.

وی گفت: با توجه به اینکه برای پوشش هر خدمت جدید، ابلاغ اولیه استانداردهای ارائه خدمت، سطح بندی، ضوابط خرید راهبردی خدمت و تعرفه‌های در تعهد الزامی است، اگر این پیش نیازها هرچه سریع‌تر در دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت با حضور ذینفعان بررسی و تهیه شده و به تصویب برسد، این امکان برای سازمان فراهم می‌شود که با تمام ظرفیت نسبت به پوشش بیمه‌ای این خدمات در سطح کشور اقدام کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true