به گزارش اقتصادوتجارت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، پنل تخصصی شبکه فروش، تحول کسب و کار و رونق اقتصادی به ریاست على جباری- مدیر عامل بیمه رازی و به دبیری بهمن سوری دبیر کارگروه شبکه فروش سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد.
در ابتدای این پنل دکتر علی جباری- رئیس پنل با اشاره به اینکه برگزاری همایشهای مرتبط با شبکه فروش و ارائه دیدگاههای نمایندگان صنعت بیمه تاثیر قابل توجهی بر رشد و توسعه صنعت بیمه دارد، گفت: هویت و یکی از حلقههای اصلی زنجیره صنعت بیمه، نمایندگان و شبکه فروش است که باید مشکلات این حلقه واسط میان بیمه گزاران و شبکههای بیمه هرچه سریعتر حل شود.
او با تاکید بر اینکه باید در راستای رفع دغدغه و ایجاد فضای بهتر برای شبکه نمایندگی و فروش چارهاندیشی شود، گفت: تنها چند شرکت آنلاین فروش بیمهنامه با مجوز و بدون رعایت قوانین شبکه فروش به فعالیت میپردازند که این رویه تهدیدی برای فعالان شبکه فروش محسوب میشود.
مدیرعامل بیمه رازی خاطرنشان کرد: نمایندگان و شبکه فروش آمادگی استفاده از تحول دیجیتال را دارد و به طور حتم از دیجیتالیشدن فرآیند مشاوره، صدور و پرداخت خسارت استقبال میکند.
رئیس پنل شبکه فروش، تحول کسبوکار و رونق اقتصادی افزود: مهمترین وظیفه در صنعت بیمه برعهده نمایندگان فروش است و آنها صرفا فروشنده نبوده بلکه کارشناس و متخصص بیمه محسوب میشوند.
جباری در انتها گفت: نباید تحول دیجیتال برای ما تبدیل به نقطه ضعف یا تهدید شود بلکه باید از آن بهعنوان فرصت استفاده کرد و برای شبکه فروش و نمایندگان که با پراکندگی زیاد در ایران با امکانات محدود فعال هستند امکان فعالیت سالم و بهروز فراهم شود.
بر اساس این گزارش، حسین روحی- مدیرکل شبکه فروش بیمه ایران، حسین طاهری- رئیس شورای هماهنگی انجمنهای نمایندگان بیمه، عباس رجبی- بهاره میرباقری و سعید وصال- اعضای شورای هماهنگی انجمنهای نمایندگان بیمه، و عباس شهریور- عضو انجمن کارگزاران دیگر اعضای پنل شبکه فروش، تحول کسبوکار و رونق اقتصادی بودند.
در این پنل که با محوریت تحول دیجیتال در شبکه فروش، فرصتها و چالشها، بازاریابی دیجیتال در صنعت بیمه و نقش آن در توسعه ضریب نفوذ و تحول دیجیتال و تاثیر آن بر مدیریت مشتری برگزار شد، بهاره میرباقری به ارائه مقاله با عنوان «تحول دیجیتال در شبکه فروش، فرصتها و چالشها» پرداخت.
در این مقاله به مزایای کسب و کارهای آنلاین اشاره و نقش کارگزاران در دنیای دیجیتال بررسی شد و اینکه امروز در عصر مشتریمحوری هستیم و تمرکز شبکه فروش باید بر خواستههای مشتری باشد و فناوری باید نیازهای مشتریان را رفع کند و آنها مشاوره تخصصی و انفرادی لازم دارند که باعث ایجاد اعتماد در مشتریان بشود. همچنین بجای تقابل باید کنار تحول دیجیتال باشند مثل بیمه سایبری که براساس نیاز مشتری محصول طراحی می شود و جایگزینی محصولات دیجیتال بجای نمایندگان و کارگزاران خطر بزرگی برای این قشر خواهد بود.
در ادامه مقاله به چالشهای اینشورتک در ایران پرداخته شد و سایتهای فروش و مقایسه قیمت با تبلیغات زیاد که این بازیگران جدید بدون مجوز ۴سال فعالیت داشتهاند و به تازگی آییننامه برایشان تدوین شده است که این بخش بجای تکیه بر خدمات مناسب بر تخفیفات غیر مجاز تکیه دارند و مانور میدهند و تبلیغات خارج از عرف انجام میدهند که ضریب نفوذ بیمه را بالا نبردهاند فقط باعث جابجایی پورتفوی شرکتها شدهاند.
مقاله دوم از سوی سعید وصال «بازاریابی دیجیتال در صنعت بیمه و نقش آن در توسعه ضریب نفوذ» ارائه شد. در این مقاله با ارائه تعریف بازاریابی دیجیتال به مزایا و معایب آن پرداخته شد و اینکه با توجه به ضریب نفوذ اینترنت در جامعه و سن و مدت زمان استفاده از اینترنت در بین کاربران ضرورت استفاده از بازاریابی دیجیتال بیشتر مشخص میشود. در ادامه به اهداف بازاریابی دیجیتال اشاره شده که از نوآوری، کاهش هزینهها و تعامل با مشتری و… میتوان یاد کرد.
در انتها در مقاله سوم با عنوان «تحول دیجیتال و تاثیر آن بر مدیریت ارتباط با مشتریان» که از سوی عباس شهریور ارائه شد، ارائهدهنده گفت: به دلیل اپیدمی کرونا موضوع دیجیتالیشدن در صنعت بیمه در این دوره پررنگتر شده است. شهریور در مقاله خود با بیان مفهوم تحول دیجیتال به ارائه راهکارهای پیادهسازی آن پرداخته است و درک وضعیت، تحلیل و تشخیص را لازمه این امر دانسته است. او منافع و مزایای مدیریت ارتباط با مشتری را افزایش درآمد با تحول دیجیتال و دادههای یکپارچه مشتریان و گردش کار بهینه عنوان کرده است. و نهایتا او معتقد است که صنعت بیمه در مرحله تسهیل خدمات است و تا تحول دیجیتال فاصله بسیاری دارد.
شبکه فروش مهمترین حلقه اصلی زنجیره صنعت بیمه است
برچسب ها
این مطلب بدون برچسب می باشد.
بهمنظور رفاه حال مشتریان بانک تجارت صورت گرفت دریافت خدمات «همراز» در همراهبانک تجارت
گام بلند شستا در صنعت پتروشیمی؛ تاپیکو یک کرسی هلدینگ خلیج فارس را در اختیار گرفت
پیام سرپرست بانک صادرات ایران به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس
اقتصادوتجارت : سرپرست بانک صادرات ایران در پیامی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، پاسداری از حرمت خون شهیدان در تمامی ارکان جامعه ایران اسلامی از جمله در مراکز پولی و اقتصادی کشور را تکلیف همیشگی عنوان کرد و بر مشارکت، همدلی و تلاش مضاعف در جهت، استقلال، خودکفایی و رشد و توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد.
دریافت خدمات «همراز» در همراهبانک تجارت
اقتصادوتجارت : بهمنظور رفاه حال مشتریان و بهبود و توسعه خدمات همراهبانک تجارت، نسخه جدید این اپلیکیشن با قابلیتهای جدید از جمله دریافت خدمات «همراز» رونمایی شد.
تاپیکو یک کرسی هلدینگ خلیج فارس را در اختیار گرفت
اقتصادوتجارت : میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی در نامهای خطاب به ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری تأمیناجتماعی – شستا – ضمن تبریک توفیق هلدینگ نفت، گار و پتروشیمی شستا در کسب یک کرسی مدیریتی در هیأتمدیره هلدینگ خلیجفارس، ابراز امیدواری کرد خانواده بزرگ تأمیناجتماعی بهزودی شاهد ثمرات پرخیر و برکت این توفیقات در دولت خدمتگذار باشند.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.