شانزدهمین رویداد اجرای “طرح رصد” در منطقه۲۲ اجرا شد
شانزدهمین رویداد اجرای “طرح رصد” در منطقه۲۲ اجرا شد
اقتصادوتجارت : اعضای شورای اسلامی شهر تهران در شانزدمین رویداد اجرای “طرح رصد”ضمن بازدید از پروژه های منطقه۲۲، در نشست تخصصی با شهردار منطقه، دبیران شورایاری، نخبگان، معتدین محلات و مدیران شهری به بررسی مسائل و نیازهای شهری در محلات ۱۲گانه پرداختند.

به گزارش اقتصادوتجارت به نقل از روابط عمومی منطقه۲۲، میثم مظفر نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه اجرای این طرح طی سخنانی، گفت: طرح رصد کمک می کند تصمیم گیران نظام برنامه و بودجه و سیاست گذاران مدیریت شهری، به جای تصمیم‌گیری در اتاق‌های در بسته شورا، به میدان عمل در محلات و مناطق بروند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در طی این بازدید نگاهم به منطقه۲۲ عوض شد، گفت: خواست شهروندان را شنیدیم و موضوعات را دیدیم و باید برای حل آن اقدام سریع کرد.

وی با بیان اینکه رصد و برنامه ریزی موضوعات محلات در شورا به صورت سامانه های مختلفی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: منطقه۲۲ از دور به صورت منطقه ی مدرن و بی نقص است، اما توسعه شهری شتابان مشکلات عظیمی را در منطقه ایجاد کرده که شورا حتما برای آنها برنامه و بودجه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دخالت دادن مردم در تصمیم گیری ها و اجرای پروژه های شهری موجب انجام بهتر امور خواهد شد، گفت: هدف از طرح رصد بررسی دقیق میدانی مسائل و مشکلات موجود در سطح محلات و نواحی با حضور نخبگان و معتمدین محلات است تا برای احصای آن بودجه و اعتبار مناسبی در نظر گرفته شود.
مظفر تاکید کرد بهره مندی از نظر شهروندان در بودجه ریزی سال آتی مهمترین نیاز برگزاری این طرح است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با پیشنهاد اینکه “شورای اداری” در منطقه۲۲ راه اندازی شود، گفت: بسیاری از مشکلات منطقه مربوط به دیگر سازمان های خدمات رسان است که مدیریت شهری منطقه با راه اندازی شورای اداری و دعوت از سازمان های خدمات رسان می تواند بسیاری از مشکلات را پیگیری و به نتيجه برساند.

در ادامه این نشست وحید رضا محمدی شهردار منطقه۲۲ طی سخنانی گفت:راه اندازی این طرح بسیار به هنگام و کار ساز بوده و موضوعات مردم بدون هیچ ملاحضه ی به اعضای شورای شهر منتقل می شود.

شهردار منطقه۲۲ با بیان اینکه این هم اندیشی باعث حل به سرعت مشکلات می شود، افزود: در این طرح مشکلات در دل محلات رصد می شود و مردم، نخبگان و … نظرات خود را برای حل آن ارائه می دهند.

محمدی با اشاره به اینکه در این طرح، خدمت به مردم ملموس تر برای آنان احساس می شود، خاطرنشان کرد: انشاالله در آینده ی نزدیک موثر بودن این طرح در حل مشکلات منطقه نمود خواد کرد.

شهردار منطقه۲۲ در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در منطقه به مشکلاتی اعم از حمل و نقل و ترافیک، مشکل عدم تکمیل فاضلاب شهری در منطقه کنبود سرانه های عمومی و … اشاره و مورد بررسی قرار گرفت.