دریافت مطالبات مترو براي توسعه و اورهال با حضور شهردار در هيات دولت جان گرفته است
دریافت مطالبات مترو براي توسعه و اورهال با حضور شهردار در هيات دولت جان گرفته است
اقتصادوتجارت : رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه خیلی از تجهيزات و قطعات‌مترو طي سال هاي گذشته به علت عدم رسيدگي دچار فرسودگي شده است گفت: برای اورهال و به روز كردن مترو هزينه بالایی نیاز است اما برخود تكليف مي‌دانيم در این راه قدم بر داریم.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه پیر هادی افزود: توسعه حمل و نقل عمومي بخصوص مترو يكي از موضوعات خيلي ضروري شهر تهران است چرا که مترو عدالتي را برقرار مي كند كه همه اقشار جامعه چه برخوردار و چه ضعيف از اين امكان بهرمند می شوند.

وی با تاکید بر اینکه وقت مردم بسیار ارزشمند است و‌ باید شرايطي فراهم شود كه مسافران بتوانند خيلي سريعتر به مقصد مورد نظر خود برسند تصریح کرد: دسترسي به ايستگاه هاي مختلف مترو براي مردم شهر تهران يك ضرورت و اولويت است كه در شورا نیز به آن توجه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: هر چقدر همه دستگاه ها، سازمان ها و دولت برای توسعه مترو به كمك شهرداري بيايند تا اين اتفاق زودتر محقق شود شاهد افزایش رضايت مندي مردم و بهتر شدن وضعيت شهر تهران خواهیم بود.

پیر هادی افزود: در سال‌هاي گذشته بنا بر مشكلات مختلفی كه شهردارها با دولت حاكم داشتند تعامل خوبی وجود نداشت اما حضور شهردار فعلی تهران در هيات دولت مي تواند قدم مثبتي باشد براي اينكه تعامل بيشتري با دولت داشته باشد و كمك کند مطالبات مجموعه مترو براي توسعه و به روز كردن قطعاتي كه نياز به اورهال دارد انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به حضور دغدغه مندانه مديرعامل شرکت بهره برداری مترو در شورا ‌و تلاش برای اختصاص بودجه بهتر به مترو اشاره و خاطرنشان کرد: آقای شایسته براي برطرف كردن مشكلات مترو نیز خيلي سخت كوشانه قدم بر مي‌دارد و در همین مدت كوتاه حضورش در این شرکت اقدامات خوبي داشته است. امیدواریم بتواند گام های موثري را بردارد تا شاهد شكوفايي در حوزه مترو و افزایش رضايت مندي مردم باشيم.

وی با اشاره به اینکه بيشترين افزايش بودجه سال ۱۴۰۱ به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص یافته و در اين ميان مترو بيشترين بودجه را از آن خود کرده است گفت: بودجه که به مترو اختصاص پيدا كند در واقع يك سرمايه گذاري براي شهر تهران و آيندگان خواهد بود هر چقدر این رقم بیشتر باشد، وضعيت حمل و نقل عمومی بهتر می شود تا زمان کمتری را در ترافیک بگذرانند. همچنين اثرات آن در كاهش آلودگي هوا، صرفه جويي در مصرف حامل هاي انرژي و سوخت براي كشور هم مفيد خواهد بود .

در ادامه رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: روزانه چند ميليون نفر از ايستگاه هاي مترو استفاده مي كنند اين حجم از تردد مسافر فرصت خوبي براي افزايش آگاهي مردم در موضوعات مختلف هنری و آموزشي است.

پیرهادی از ایجاد فضایی برای معرفی مشاهير، مفاخر، تاريخ نگاران، اسلام شناسان، و بزرگان در مکان های پر تردد مترو با استفاده از ظرفيت سازمان زيباسازي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اشاره کرد و افزود: با استفاده از هنرمندان شاخص براي نمایش برخي از آثار هنري ماندگار در مترو و برگزاري جشنواره می توان كارهاي ويژه اي براي ايجاد فضاي هنري در مترو انجام داد.

عضو شورای شهر با بیان اینکه در اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در مترو از خيرين، مجموعه ها و بنگاه هاي اقتصادي برای تامین بودجه در قالب مسئوليت اجتماعی می توان استفاده كرد افزود: اگر كاري كه در مترو به نمايش گذاشته می شود، خوب اطلاع رساني شود باعث جذب سرمايه گذار شده و اتفاق بزرگي را رقم می زند.