ترافیک معابر بزرگراهی و محلی شمال شرق تهران روانتر می شود
ترافیک معابر بزرگراهی و محلی شمال شرق تهران روانتر می شود
شبکه اقتصادوتجارت :شهردار منطقه ۴ تهران در آیین کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه های عمرانی که با حضور ویدئو کنفرانسی پیروز حناچی، شهردار تهران برگزار شد گفت: پروژه هایی که روز گذشته به بهره برداری رسید و آئین کلنگ زنی برگزار شد، ترافیک روانی را در معابر در منطقه 4 به دنبال خواهد داشت.

گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ “محمد محمددوست” در آئین (کلنگ زنی پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری- خیابان فرجام، بهره‌برداری از پروژه احداث و تجهیز ساختمان اسکان کارگری شهید کرد و بهره‌برداری از پروژه اصلاح هندسی و تقاطع همسطح خیابان شهیدان محمدی- بزرگراه شهید زین الدین) با حضور با پیروز حناچی، شهردار تهران و سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ( به صورت مجازی) و صفاصبوری دیلمی، معاون فنی و عمران شهرداری تهران گفت: به زودی گره های ترافیکی شمال شرق تهران رفع می شود.
وی با بیان اینکه در پروژه تقاطع بزرگراه شهید باقری با فرجام علاوه بر تقاطع ها، دوربرگردان های غیرهمسطح وجود دارد که دو مورد آن به صورت پل و یک مورد به صورت زیر گذر است، افزود: به لحاظ هزینه های اجرایی و معارضات ملکی و تاسیساتی و به لحاظ عملکردی و تاثیر در کاهش ترافیک، اولویت برای اجرای تقاطع فرجام در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی آن از امروز آغاز خواهد شد.
محمد دوست در ادامه عنوان کرد: تقاطع رمپ راستگرد بزرگراه شهید زین‌الدین به بزرگراه امام علی( ع) جنوب، دیگر پروژه ای است که به بهره‌برداری ‌رسید که البته قبلاً در این رمپ یک تقاطع با خیابان ریحانی تصادفات متعدد و ترافیک سنگینی ایجاد می‌کرد.
او ادامه داد: طرح اولیه سازمان مشاور به صورت زیر گذر و با هزینه ۲۰ میلیارد تومان بود اما بررسی‌ها نشان داد که برای ایجاد زیرگذر علاوه بر قطع تعداد زیادی درخت، امکان انحراف مسیر وجود ندارد. بنابراین با بررسی ها و مطالعاتی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که با یک تقاطع همسطح می‌توان مشکل را حل کرد و بدین ترتیب با هزینه حدود دو میلیارد تومان این مساله انجام و در نتیجه درخت های بسیار کمتری نیز حذف شد و در حال حاضر ترافیک نیز کاهش پیدا کرده است.
شهردار منطقه ۴ با اشاره به چند نکته آماری درباره این منطقه عنوان کرد: در افق طرح، مترو تهران ۴۶۰ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۲۴۰ کیلومتر، یعنی بیش از ۵۰ درصد آن اجرا شده و در همین افق طرح در این منطقه ۴۵۸ کیلومتر خط مترو در نظر گرفته شده که ۱۱ کیلومتر یعنی کمتر از ۲۰ درصد آن اجرا شده است. این مساله نشان می‌دهد توسعه مترو در این منطقه متوازن با سایر مناطق اتفاق نیفتاده است.
او اضافه کرد: همچنین تعداد تقاطع های غیرهمسطح در سطح شهر تهران ۴۵۶ دستگاه است در حالی که تعداد آنها در منطقه۴ حدود ۴۳۹ مورد است.
محمددوست یادآور شد: منطقه ۴ با جمعیتی حدود یک میلیون نفری، مساحت ۶۱ و نیم کیلومتر مربعی و حریم ۸۲ کیلومتر مربعی، ۱۰ درصد مساحت، جمعیت و بزرگراه‌های تهران را در اختیار دارد که با وجود این شاخص های ۱۰ درصدی وقتی به اعتبارات مراجعه می‌کنید، می‌بینید که در سال گذشته پنج درصد اعتبارات مناطق شهرداری به منطقه ۴ اختصاص داده شده و امسال نیز با توجه به پیگیری‌های انجام شده و توجهات بیشتر این اعتبارات به ۶.۸ درصد رسیده است، بنابراین عقب افتادگی های انباشته باعث شده که در زمینه‌های اجتماعی فرهنگی نتوان وضعیت را بهبود داد.
او گفت: اگر زیرساخت‌ها و توسعه کالبدی انجام نشود نمی‌توان انتظار توسعه در سایر زمینه‌ها را داشت و امیدواریم اعتبار لازم برای سایر تقاطع‌ها و مترو داده شود تا این منطقه نیز به صورت متوازن و همراه با سایر مناطق توسعه پیدا کند.
روابط عمومی شهرداری منطقه۴
شماره تماس: ۷۷۸۰۳۰۱۰