متن کامل یادداشت دکتر ناصرالدین اسلامیفرد با عنوان «انقلاب پارادایمی روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی» که در هجدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی عرضه شد به شرح زیر می باشد :
قدمهایی که در مسیر توسعه جهان دیجیتالی با طمانینه برداشته می شد و چشم اندازی ۵۰ ساله برای ظهور فناوریهای نوین و تغییرات بنیادین در کسب و کارها را به تصویر میکشید، با ظهور کووید۱۹ شتابی چشمگیر داشت، به طوری که بسیاری از صاحبنظران امروزه بر این باورند که جهان در آستانه یک انقلاب و چرخش پارادایمی است. این چرخش بر پاشنه فناوری هوش مصنوعی در حال وقوع است.
نشانههای این چرخش استراتژیک از زمان ورود گوشیهای هوشمند و گجتهای پوشیدنی در زندگی بشری و تبدیل شدن آن به یک عادت همیشگی و حتی سبک زندگی قابل ردیابی است، اما آنچه این عرصه را برای کسب و کار به یک چالش جدی در آینده نه چندان دور بدل میسازد، ناهماهنگی و عدم وجود چابکی لازم برای همگام شدن با سرعت شتابنده این تغییرات است.
پیش از این دست یافتن به اطلاعات، نقطه قوت و حتی گاهی مزیت رقابتی یک شرکت محسوب میشد، اما امروزه روزانه حجم عظیمی از داده در شبکههای مجازی و اجتماعی توسط کاربران به اشتراک گذاشته میشود و به عقیده اینجانب آنچه در آینده میتواند به عنوان شایستگی کلیدی شرط بقای کسب و کار در عرصه رقابت فزاینده باشد، مدیریت این کلان دادههاست.
در واقع از طریق تجزیه و تحلیل کلان دادهها تشخیص ترجیحات مشتریان کار بسیار آسانی است که با هزینه بهینه، استراتژیهای آتی کسب و کار را مشخص میکند و برنامه ریزی برای محتوای تولیدی و رسانههای انتخابی با توجه به پرسونای مشتری را سهلتر از گذشته کرده است.
در حقیقت فناوری در این بخش در خدمت کسب و کار است تا به مدیریت هزینه بپردازد. در سال گذشته نیز روابط عمومی بیمه رازی از طریق تجزیه و تحلیل شبکههای اجتماعی به صورت هدفمند به شناسائی مخاطبان و طراحی محتوای مطلوب آنها به آمار ۸۰۰ میلیون بار بازدید دست یافت که رکورد توجه انتخابی را به همراه داشت.
در دنیای نوین روابط عمومی، برقراری تعاملات هوشمند از طریق رابطه انسان- ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشینهای یادگیرنده از اهمیت بسیاری برخوردار است. به طور مثال رابط کاربری هوشمند IUIs محلی برای مواجهه کاربران با فناوری های نوین است که موقعیت مدیران آینده روابط عمومی را در مدیریت چگونگی تعاملات با شبکه دینفعان خود تحت تاثیر قرار می دهد. حتی به نظر اینجانب طراحی رابط کاربری از الزامات روابط عمومی در مدیریت دیجیتالی آینده نه چندان دور به حساب می آید، چرا که از طریق این مهم، تجربه کاربر بهبود خواهد یافت که بیشترین تاثیر خود را بر عملکرد سازمان دارد.
صد البته در این مسیر نیز بیمه رازی گامهایی برداشته و تلاش کرده است تا با بهبود رابط کابری خود و تناسب آن با هویت برند، تجربه کاربرانی که با سامانههای این شرکت در ارتباط هستند را بهبود ببخشد که خروجی آن نیز در میزان افرادی که به تعامل با بیمه رازی از طریق فضای دیجیتالی پرداختهاند، مشهود است.
اینجانب معتقدم آینده متعلق به افرادی است که نبض تغییرات فناوری را در دست دارند و همراه با این تغییرات به استقبال چرخش استراتژیک صنایع در عصر دیجیتالی شدن میروند.
هوش مصنوعی برای آینده صنایع از جمله بیمه و به تبع آن دوایر سازمانی مانند روابط عمومی، نه یک هزینه که سرمایهگذاری امن برای رهبری بازار است. افق دید شرکت بیمه رازی نیز مبتنی بر بینش عالمانه در زمینه این تغییرات و همگامی با آن است.
گفتنی است اسلامی فرد ، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی در کنفرانس فوق و همچنین اولین جشنواره ملی مردم داری جایزه برتر را کسب نمود.
انقلاب پارادایمی روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی
اقتصادوتجارت : برگزیده کنفرانس بین المللی روابط عمومی ، هوش مصنوعی را شایستگی محوری برای صنعت بیمه و سایر صنایع دانست .این متخصص حوزه روابط عمومی که دارای مدرک دکتری مدیریت کسب و کار است با تاکید بر این که «هوش مصنوعی» برای آینده صنایع از جمله بیمه و به تبع آن دوایر سازمانی مانند روابط عمومی، نه یک هزینه که سرمایهگذاری امن برای رهبری بازار است،سازمانها را به سرمایه گذاری و بهبود توانمندیهای سرمایه انسانی در این عرصه تشویق کرد.
لینک کوتاه :
https://eghtesadotejarat.ir/?p=61515
برچسب ها
این مطلب بدون برچسب می باشد.
حجت الاسلام محمودی ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: امروز هرگونه موضع انفعالی به نفع دشمن است
شهردار منطقه۹؛
ایستگاههای اتوبوس خیابان شمشیری پس از نوسازی و بازطراحی مزین به تمثال شهدا مدافع حرم شد
اقتصادوتجارت : در تکمیل پروژه بازطراحی و مناسب سازی ایستگاههای اتوبوس منطقه۹ در محورهای منتخب طرح الگوی خدمت، ایستگاههای اتوبوس خیابان شمشیری به منظور پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت، مزین به تمثال شهدای مدافع حرم شد.
حجت الاسلام محمودی ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:
امروز هرگونه موضع انفعالی به نفع دشمن است
اقتصادوتجارت : در یوم الله ۹ دی مردم ضمن خنثی سازی فتنه های آمریکایی صهیونیستی با حضور مقتدرانه و حماسی خود بساط فتنه گران را جمع کرده و اقتدار و انسجام ملی را به نمایش گذاشتند.
شعبه مرکزی بانک توسعه صادرات آماده ارائه خدمات به مشتریان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه
اقتصادوتجارت : شعبه مرکزی بانک توسعه صادرات ایران در تهران به عنوان کشیک در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته به مشتریان خدمات رسانی خواهد کرد.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.