املاک پلاک قرمز ها در منطقه ۱۹ شناسایی و ساماندهی می شوند
املاک پلاک قرمز ها در منطقه ۱۹ شناسایی و ساماندهی می شوند
اقتصادوتجارت : چهارمین نشست هم اندیشی قرارگاه ساماندهی آسیب های اجتماعی با حضور حسین اخگر پور سرپرست شهرداری منطقه 19، معاونین، شهرداران نواحی پنجگانه و مدیران شهری در راستای هماهنگی و هم افزایی برای اجرای هرچه با کیفیت تر این طرح برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، اخگر پور با اشاره به برنامه ریزی به منظور اجرای هر چه مطلوب تر طرح و ساماندهی افراد تفکیک کننده غیر مجاز پسماند اظهار کرد: گشت های شناسایی و جمع آوری کتفی و کولی ها در معابر افزایش یابد و هماهنگی های لازم به منظور توقیف خودروهای حمل پسماند غیر مجاز با پلیس راهور انجام شود.

ضمن اینکه با توجه به قرار گرفتن ضایعات فروشان خلازیر در ناحیه سه، سایر نواحی در ساماندهی ضایعات فروشان با این ناحیه مشارکت کنند.
وی با تأکید بر شناسایی محل اسکان اتباع غیر قانونی بویژه عاملان جمع آوری و تفکیک غیر مجاز پسماند بیان کرد:

در همین راستا افرادی که املاک خود را برای اسکان در اختیار اتباع قرار می دهند و خریداران ضایعات از اتباع غیر مجاز شناسایی و قوانین مربوط به این موضوع اعمال شود.

اخگر پور افزود: پلاک قرمز ها در نواحی به معاونت امور اجتماعی و فرهنگی اعلام و با هماهنگی پلیس امنیت برای جمع آوری آنها بویژه در خیابان نسیم یک اقدام شود.

این مسئول خواستار شناسایی و صدور اخطار به مالکین کوره ها و عرصه های رها شده برای حفظ و حراست از املاک خود به منظور جلوگیری از شکل گیری پاتوق های بحران زا و بروز آسیب های اجتماعی شد.

براساس این گزارش، مکاتبه با سازمان میادین میوه و تره بار برای ساماندهی افراد تفکیک کننده غیرمجاز پسماند و مراکز و غرفه های جمع آوری ضایعات، اطلاع رسانی در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در سراهای محلات و نواحی، دریافت لیست کودکان کار ساماندهی شده از سازمان بهزیستی، پایش افراد ساکن در گرمخانه و انتقال معتادین مستقر در مرکز مذکور به مراکز ماده ۱۶، استقرار نیروهای شهربان در ابتدای خیابان سهیل شمالی، هماهنگی برای تسطیح و پاکسازی ملک باغ انگوری و پیگیری و اهتمام در ثبت مشخصات افراد جمع آوری شده در طرح آسیب های اجتماعی در سامانه مرکز رصد از دیگر مصوبات چهارمین نشست قرارگاه ساماندهی آسیب های اجتماعی در منطقه ۱۹ بود.