توسعه شهریت با شهرنشینی تفاوتی چشم گیر دارد، بطوری که در خیلی از منابع تهران را یک روستای توسعه یافته مثال زده تا یک کلان شهر. حضور فروشگاههای زنجیرهای در مقیاس کلان با تعداد شعب گسترده یکی از این معیارهای توسعه شهریت است.
دسترسی به زیر ساختهای شهری اعم از فروشگاهی، خدماتی و از این دست در کنار تسهیلات زیرساختی از نقاط برجستهای است که شهرداری ها در طرحهای کلان خود مدنظر قرار میدهند، چه بسا گاها این مهم توسط شواری عالی امنیت ملی کشورها مورد بررسی و تحقیق قرار می گیرد.
فروشگاه های افق کوروش در سطح کلان مدیریتی با نگاهی به چشم انداز توسعه کلان شهری در مقیاس ملی با دقت و ریز بینی خاصی این مهم را در نقشه راه توسعه خویش دنبال کرده است که به راحتی وقتی طرح های توسعه آن را در جلسات خصوصی و گاها عمومی نظاره میکینم به راحتی به این نکات پی میبریم، کار کارشناسانهای که شاید در شرکت های دیگر در داخل ایران کمتر شاهد آن بودهایم.
داشتن برنامهای این چنین به طور قطع و یقین در خاورمیانه بی بدیل است؛ نکته جالب زمانی روشن میشود که افق کوروش را با این فروشگاهها مقایسه میکنیم.
در بسیار از فاکتورهای مهم به جرأت میتوان گفت که افق کوروش در نقطه مطلبوتری نسبت به شرکتهای مشابه در کشورهای دیگر ایستاده است که مهمترین آن در عرضه رقابتی قیمت کالا به مشتری و زنجیره تامین است.
فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش با عملی کردن استراتژی توسعه مبسوط خودش طی سالیان اخیر، مجموعهای با پشت کاری مثال زدنی و متکی به پشتوانه علمی و دانشگاهی، به همت مدیران جوان و به عنوان یک شرکت خصوصی که متکی به بودجه دولتی نیست با بیش از ۲۳۰۰ شعبه در سراسر کشور و حدود ۱۲۰۰ فرانچایز (نمایندگی) بزرگ ترین و پرفروش ترین شرکت در صنعت خرده فروشی ایران بوده و بیشترین تعداد فرانچایز در این صنعت به این مجموعه مجرب تعلق دارد